måndag 3 oktober 2011

Bebis snart eller?

Nu tror väl alla att jag legat och klämt och krystat och gosat bebis på BB hela helgen för att jag inte har bloggat, men så är inte läget. TYVÄRR! Bebis är kvar i magen, men lite har allt börjat hända.. I lördags morse började det med en väldig värk runt 9-tiden. Efter det hade jag värkar från och till hela lördagen och hela söndagen. Jag promenerade och rörde på mig för att försöka få igång allt, men värkarna behöll samma karaktär och blev inte smärtsammare alls. Natten till idag har varit ganska lugn. I morse var jag iväg till min barnmorska som konstaterade att livmodertappen hade börjat dra sig tillbaka och bli mjuk. Hon fick in ett helt finger i livmodertappen och gjorde en hinnsvepning. Inte skönt! Det gjorde asont! När jag kom hem hade jag så ont och började må illa så jag började gråta. Sötaste Gustav kramade om mig och sa: "Inte mamma ledsen".....
Han är så söt! Han tröstade mig verkligen och efter att alvedonen hade börjat verka något kunde jag börja gå igen. Har en väldigt molande värk nertill och alvedon tar inte bort all smärta så egentligen vet jag inte hur ont jag har. Det kommer lite småvärkar mellan varven, mer nu den senaste timmen. Får se om det sätter igång framåt kvällen eller natten kanske. Det blev i alla fall ingen bokad igångsättning, men om bebis inte visar sig innan fredag bokar hon en igångsättning till den 12:e oktober. SÅ! Nu är ni uppdaterade kära följare! =)

2 kommentarer:

Karin sa...

då kanske mormor får en liten nattgäst i natt........

Annie sa...

Sötaste Gustav! Lycka till fina du!