torsdag 13 oktober 2011

Mina tuttar!

Kära nån, vilken tuttfia vi har i huset! Det var ju Gustav med, men jag tror lilla Becka klår honom. Har fått sluta amma helt just nu på ena bröstet för jag blöder! Det gör så ont så jag svimmar nästan. Så den ena tutten ammar jag på, där såren precis har läkt och den andra tutten som börjar blöda får jag pumpa ut mjölk och ge på flaska så den får läka. Men aj, aj, aj, vad ont det gör! Hoppas att det läker snart... Jag tycker ju det är så mysigt, hela den här amningsperioden.... När man inte har sår på tuttarna, vill säga!

Annars här hemma tycker jag det går rätt bra. Rebecka är en liten ängel som inte gör mycket ljud ifrån sig. Och Gustav sköter sig för det mesta. ;)
Har precis haft ett riktigt krig med honom om att han skulle sova en stund, då han vaknade väldigt tidigt idag och var jättetrött. Skam den som ger sig... Så nu sover han och lillfisan med. Kaffekoppen står för en gångs skull tom bredvid mig och den här gången behövde den inte mikras. =)

Vid 15 kommer min kära mor och hämtar lilleman. Jag och Rebecka ska åka till pappa i butiken och hjälpa till att plocka upp en stor låda med nya accessoarer som har kommit. Ska faktiskt bli väldigt skönt att bara ha lillan att tänka på ett tag... och jobba i butiken är ju alltid kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj din vårta :(

Anna sa...

Inte mysigt det där, men det finns en salva som hjälper snabbt. Den heter Purelan (från Medela) och säljs på Babyproffsen inne i Jönköping. Vet inte om den finns på andra ställen också. Den hjälpte mig i somras när jag hade samma problem.
Mysig liten tjej ni har fått. Så söt!

Anonym sa...

frugan hade samma problem så hon köpte en typ av mellanlägg som hon hade över bröstvårtan men det fungkade inte så bra då det hela tiden läckte när hon ammade! kram