torsdag 6 oktober 2011

En klänning på huvudet!

I natt har jag verkligen inte kunnat sova... Vi gick och la oss alldeles för sent och vid 2 vaknade jag av en värk (bara en, det kom ingen mer sen) men i alla fall.. Efter det kunde jag inte somna om. Jag blev helt plötsligt superpigg! Jag gick runt lite här hemma.... Åt en banan, drack lite mjölk... Gick och la mig... Kunde fortfarande inte sova.... Gick in och kollade på Gustav (han är ju det sötaste som finns när han sover!) ....drack vatten.... kliade Peter på ryggen.... Ja... ni fattar! Jag kunde inte somna! Och sen kunde jag inte få ur en viss klänning som satt spår i min hjärna! Denna klänning gör mig helt tokig! Det är det sötaste jag någonsin sett! Vi har fått in en ny klänning från Geggamoja till vår butik. En pocketklänning, kallar de den, men jag tycker mer det ser ut som en långarmad singoalla-klänning i ballongmodell, som är så fin att jag smäller av! Och jag tror att jag inte kan få denna klänning ur min hjärna förrän jag vet vad som gömmer sig i magen. Jag kan ju säga att om det nu skulle visa sig vara en liten tjej i min mage (vilket jag är rätt säker på att de inte är, visserligen) MEN OM det är en liten syster till Gustav därinne så köper jag den där klänningen direkt! Och fast den kostar 299:- och leggings till för 199:-, det skiter jag i för blir det en tjej då måste jag bara ha den här!

Kolla in den magiska klänningen på butiksbloggen: www.gustavochlillan.blogspot.com
Skulle rekommendera er att se den i verkligheten! Ett måste till alla små tjejer i höst och vinter! Den har sålt väldigt bra de få dagar vi haft den i butik så skynda er om ni vill ha en! Jag själv är livrädd att 50/56 ska ta slut då det bara finns en kvar!

Annars idag är jag fortfarande ovanligt pigg för att inte ha sovit. Jag har gått 9 dagar över tiden nu och imorgon bokar min barnmorska in en igångsättning till den 12:e. Men det känns ok... I morgon är det ju fredag och vi har hela helgen framför oss, så tiden går fort! Det är bara det att jag skulle så gärna ha velat känna på en "normal" förlossning... Men men.... Det är ju fortfarande några dagar kvar jag har på mig. Men efter flera, flera dagar med värkar och annan värk och slempropp med mera... så är det lugnare i magen nu än någonsin tror jag. Känner bara mest att bebis dansar runt lite mellan varven... Så jag är inställd på en igångsättning!

Glöm inte kolla in klänningen! =)

5 kommentarer:

Lisa sa...

Ohhh en sån klänning vill lilla S ha! Den lila!! Jättesnygg! Hmm måste som sagt åka förbi och shoppa lite så fort jag har bil ;)

Anna sa...

Hej där!

Och vad festligt - har ända sedan jag var inne i din mysiga butik i tisdags tänkt titta in här och önska lycka till och samtidigt berätta att jag snabbt som ögat norpade en svart Geggamojaklänning till vår lilla Vilma :)

Både hon och jag ÄLSKAR den! Helt klart en av de allra finaste klänningar jag någonsin sett - och så mjuk och go!

Vi fick dessutom bra hjälp av din trevliga man!

Önskar er stort LYCKA TILL nu med lilla bebisen i magen - gud, så spännande...

Kram från Anna (en av säkert många som pratat Villervalla med dig ;)

Elin sa...

Hej Sara!
Elin, här borta på gatan.
Drömde att ni fick en liten Rebecka i natt :) Hoppas att den lill* snart bestämmer sig för att komma ut, tiden går ju såååå långsamt när man väntar på bebis!
Lyckosparkar från Elin och lille Ted.

Elin på gatan sa...

Stort Grattis till lilla REBECKA!!! Hur tjutton kunde min dröm stämma? Har du skrivit att ni hade det som namnförslag? skumt :P

Sara Eklöf sa...

Vad läskigt! Haha! Nej, jag har inte skrivit om det namnet.... Iiih...

Jag hoppas att ni mår bra där uppe! =)