lördag 22 oktober 2011

Blöjtårta!

Idag fick äntligen mina tjejer träffa Rebecka! Med sig hade de en enormt stor blöjtårta! När de kom in med denna tårta höll jag faktiskt nästan på att fälla en glädjetår. Den var så fin! Det var en helt fantastisk present! I tårtans alla fina rosa sidenband satt det små saker. Det var nappar, en CD-skiva, en pipmugg, skedar, en skallra & toppad var den av 2 st söta gose-kaniner.
De hade även med sig diverse bakverk i form av äppelkaka, syltgrottor, chokladbollar, massa frukter med mera! Fantastiskt!



Verkligen en väldigt uppskattad present!


Här har vi alla 3 små bebisar i gänget!
Till vänster har vi Sandra som håller i min lilla Beckis 2 veckor gammal, sen har vi Markus med Vincent 5 mån & Lisa med Sally 3 mån. Tänk vad roligt de får ihop sen! =)

Tack så jättemycket mina finaste!
Ni är bäst!

Jag hoppas att jag kanske vågar ge mig ut lite snart med och träffa mina vänner på bortaplan, gå på stan och lite sånt. Har hållit mig på hemmaplan sedan Rebecka föddes. Jag tycker att det har gått rätt bra att vara hemma med båda barnen. Men det tar tid att landa och inse att man är 2-barnsmamma. Det är tufft. Man hinner ingenting. Jag tycker att hur mycket man än plockar och städar så ser det likadant ut senare. Samtidigt ska man leka med Gustav och amma Rebecka, byta blöjor stup i kvarten och försöka äta lite mellan varven. Puuh... Men jag tror att något som påverkat mig mycket och gjort att jag känner att det blev en väldig omställning för mig nu är att Peter hade bara möjlighet att vara hemma med oss i 2 dagar, varav 1 dag på BB. Och just nu så är amningen väldigt strulig. Hon blir inte nöjd på kvällarna. På nätterna och dagarna går det jättebra. Men på kvällarna räcker det inte till. Hon hade bara gått upp 50 gram den här veckan. =(
Att amma 8 gånger mellan 18-22 är väl lite väl mycket för att inte gå upp i vikt?....
MEN hon har dragit väldigt på längden och är nu nästan 55 cm lång! När hon föddes var hon 50 cm. Tänk att redan efter 2 veckor får man börja plocka bort kläder i stl 56 som inte går att knäppa! Neej! Det går för fort! Hon är ju min lillskrutta..... Min finaste lilla tjej...

1 kommentar:

lisa sa...

Oj 55cm!!! Den lilla plutten?? Tror jag knappt på! Sally är 61cm och väger 6kg :D Jag har grädde i tuttarna!! Hoppas amningen går bättre snart och att du vågar skicka Gustav till dagis så du och Becka får lite smekmånad! Ses i veckan <3