tisdag 10 augusti 2010

Tuff dag... Men med roliga nyheter!

Usch, vilken dag det vart idag! Jag har så ont i huvudet och är verkligen i akut behov av en dusch! Dagen idag började faktiskt väldigt bra. Gustav var jättekramig och mysig hela förmiddagen, sen ändade han sig totalt! Vet inte om det är tänder som spökar igen eller kanske det att han ramlade in i soffbordet igår som gör ont fortfarande. Han fick sig en liten blåtira. =(
Man kan ju inte göra annat än att gissa sig till sådant här än så länge. Han har knappt ätit eller sovit på hela dagen. Har kollat tempen, men ingen feber. Nu ikväll åt han ordentligt i alla fall och somnade bums efter vällingen i mormors famn. Mamma och pappa var här och åt lite kvällsmat med oss, mycket trevligt!

Peter jobbade sin första dag nu efter semestern och det kändes jättekonstigt att helt plötsligt ha 100% ansvar igen. Man vänjer sig alltför snabbt av att vara 2 som hjälper till, så nu fick jag väl en chock av verkligheten. Men förhoppningsvis vänjer jag mig snabbt tillbaka igen. Det är ju bara 3 veckor han jobbar nu, sen ska han vara föräldraledig i 4 månader tillsammans med mig! =)
Jag ska jobba lite hade jag tänkt, både på Lindex och Lundins leksaker. Jag har nämligen fått äran att hjälpa till att öppna en ny leksaksaffär i Jönköping. Kul! Förmodligen kommer jag att jobba extra där med, men det får orken avgöra sen. Det får inte bli för mycket utöver mitt vanliga jobb på Lindex. Jag har en familj som behöver mig med.... och jag behöver dem..

Kanske blir lite tajt med ekonomin.... Men jag och Peter är ju vana vid att leva på kärlek....


Inga kommentarer: