söndag 8 augusti 2010

De sa: "JA!"

Kunde man låta bli att fälla en tår när man ser sina 2 bästa vänner gå hand i hand tillsammans längs med altargången i kyrkan? Självklart inte! De var vackra. Linnea i sin underbart vackra, vita klänning gick där tillsammans med en underbar man som hon valt att göra till sin. Solosången av tjejen som sjöng i kyrkan gav mig gåshud på hela kroppen, så underbart vackert sjöng hon.

Efter vigseln delade vi ut fina såpbubblor till alla gäster istället för ris. Så när alla hade grattat brudparet så stod vi samlade utanför kyrkan i en cirkel och blåste såpbubblor. Jättefint!

Vi som var värdpar fick dock snabba på och köra fort till festlokalen för att kolla läget. Vi hade gjort ett bra jobb med festlokalen och verkligen lyckats skapa en mysig, varm atmosfär, tycker jag. Och ja, det tog tid! Men det var så värt det!

Bröllopsfesten flöt på ganska bra och maten var jättegod. Linnea och Jeff fick sig ett par överraskningar de inte hade förväntat sig! Jag lägger ut bilder och möjligtvis något filmklipp inom snar framtid. Tiden sprang ifrån oss mot slutet och vi hann inte med allt vi hade planerat, tyvärr. Men bättre det än massa dötid.

För alla människor som ska vara värdpar eller för blivande brudpar ska jag också lägga ut lite roliga tips och idéer när jag hinner. Jag har ju jobbat klart nu och ska vara mammaledig i 2 månader igen nu, så nu blir inte bloggandet lika lidande längre.

Vill passa på att tacka min bror Emil än en gång för skjutsen hem igår. Guld värt!
Jag älskar dig, bror...... Du är en underbar människa....
______________________________________________________________________

Gustav som sovit borta 2 nätter i rad ska jag gosa med hela dagen idag! Jag har saknat honom så mycket!

Inga kommentarer: