måndag 9 augusti 2010

Gustav 13 månader

Ja, idag var det exakt 13 månader sen man låg på förlossningen och led! Men smärtan av att föda ett barn är ingenting jämfört med all kärlek man får tillbaka. Gustav är verkligen mitt ljus i vardagen, han är ju en helt underbar liten krabat. Han är vild och helt galet busig, men ändå kan han krypa upp i knät på en och stjäla en puss eller två.

Han lär sig inte bara en ny sak om dagen, han lär sig mängder. Varje dag händer flera nya grejer. Igår kväll klättrade han upp på soffbordet och satte sig (!) som om han inte gjort något annat innan. Idag var vi och åt middag hos svärföräldrarna och Gustavs 2 lite äldre kusiner var där (8 och 10 år). Amanda började hoppa i sängen och på en gång klättrade Gustav upp i sängen, ställde sig upp, och började hoppa han med. (Jag sa inte att alla saker han lär sig var bra saker... hmm....)

Det är så roligt med, hos mamma och pappa för någon dag sedan såg han en fluga. Han lärde sig snabbt vad en fluga var för något.... och hur man viftade bort flugan. Så när man säger till honom:
"Vifta bort flugan." Så viftar han med armen i luften.

Han har även lärt sig att gå med farmors rullator, och snabbt går det med! Kära nån, han springer fram som en tok med den där och gör snabba svängar och snurrar runt med den. Haha!




Ikväll var ju meningen att jag skulle åkt på Body Pump men det hade jag totalt glömt bort när jag bjöd upp Peters föräldrar, Rasmus och Amanda på kvällsmat här sen. Vi ska titta på Wallander, Vittnet. Så nu är det dags för mig att börja med lasagnen! Gott!!

Inga kommentarer: