måndag 23 augusti 2010

Renovera inte med småbarn..

En sak har jag och Peter lärt av oss vårt projekt "göra om i sovrummet och vardagsrummet samtidigt"..... Det är att vi inte skulle gjort det! Inte med en ettåring i hemmet. Tanken var att bror skulle hjälp men han va krasslig, så jag och Peter började själva. Och vi har jobbat i princip dygnet runt hela helgen! Båda två är helt körda. Det värsta av allt var att vårt hem var så rörigt av alla farliga verktyg, reglar och täckt med slipdamm så Gustav kunde inte sova här hemma. Det gjorde så ont i hjärtat att behöva lämna bort honom, faktum är att han har varit hos min mamma och pappa hela helgen! =(
Känns jättedumt.... Men Gustav har haft det superbra, så det är ju bra. Har lovat att bjuda mamma och pappa på en tre-rätters middag när vi är färdiga här hemma, som tack!

Igår kväll ställde vi in allt på Gustavs rum och stängde dörren, så vi kunde få hem vår lilla plutt. Han sover nu i vårt sovrum, som nästan är helt färdigt och blir jättefint! Vardagsrummet däremot är katastrofalt förskräckligt, så några gäster i vårt hus blir det inte på ett tag! En vägg har vi målat, resten är spacklad, vissa slipade, vissa inte.... usch! Men men..... Vi löser detta så som vi löser allt annat! Haha! Peter jobbar ju bara månaden ut och lite in i september, sen fortsätter vi. Förhoppningsvis hinner vi måla lite på kvällarna när plutt sover. Men om 2 veckor hoppas jag vi är färdiga!

Ps. Måste ju få skryta lite om att jag är en riktig höjdare på att bredspackla! Haha!
Men fyyyy... Vad ont jag hade i händerna efteråt! Hela min högra hand var helt svullen och rödsprängd. Men bra blev det! =)

2 kommentarer:

Frida sa...

Erbjudandet står kvar, kan va barnvakt lite v35...

Sara Eklöf sa...

Tack gärna! =)