söndag 29 augusti 2010

Getingfobi!

Är det någon som vet varför alla getingar är så på nu?! Jag är verkligen livrädd för getingar och de ger sig ju inte. Jag vet inte varför jag är så rädd! Så fort jag ser en geting så fryser jag till, sen skriker jag och springer!! Verkligen livrädd är jag! Men varför? Jag vet inte.....
Innan idag när vi var ute och gick köpte vi oss varsin glass på vägen hem. Fick jag ha den ifred?! NEJ! Det satte sig en geting på min hand och jag blev så rädd så jag slängde min daimstrut åt häcklefjäll och sprang!! Så nu ligger min glass någonstans på Habos gator och smaskas upp av äckliga getingar! Varsågoda era äckliga insekter!! BLÄ!!!! Låt mig va!
Söka hjälp kanske??? Hmm...

Men men....
Vad skönt det är att inte ha något inplanerat. I lördags jobbade jag några timmar, men annars har jag bara kunnat vara hemma och ta det lugnt. Jag, Peter och lilleman har mest lekt och gått på promenader i helgen (mellan skurarna). I kväll ska vi åka till Emils lägenhet och äta middag med hela familjen. Väldigt trevligt! Jag ska göra en megastor äppelpaj och ta med mig hade jag tänkt. =)

2 kommentarer:

Frida sa...

.. dom är så PÅ, getingarna, hade dörren öppen kanske 5 minuter idag sen var det 4 getingar inne :/

Sara Eklöf sa...

Uuuuuuuuuhh!!!!!!