onsdag 6 juni 2012

Vilken skillnad på trädäcket!

Idag har jag och Peter varit i stan... alldeles själva! Helt underbart att få lämna barnen hos sin mormor och morfar en stund. I stan fixade jag och Peter lite diverse inköp och fixade lite inför marknaden som är på lördag. BESÖK Gustav & Lillan då! Det kommer bli ett riktigt roligt shoppingbesök, garanterat med våra planer! Rekommenderar att ni kommer i tid med innan alla godingar försvinner!!!! ;)
Butiken är öppen 10-14, men det blir säkert längre....

I alla fall, väl tillbaka hade min mor fixat mat. Så gott att bara få åka och sätta sig och äta. Vi hade köpt med oss glass. Nån jättebillig strutglass, men som var helt ok. =)

Idag har vi även fått lite gjort hemma. Peter och jag turades om att tvätta trädäcket med högtryckstvätten. Vad fint det blev! Sjukt vad skitigt det blir på ett år! Under tiden kom Peters föräldrar på ett kort besök. Farmor Maj-Britt hade stickat en sån fin tröja till Gustav! Vi planterade även lite blommor på framsidan. Något jag inte trodde vi skulle ha råd att göra detta år. Men för 160:- fick vi lite sommarblommor och en murgröna som får pryda framsidan i sommar. Underbart! Har sålt lite av barnens urvuxna kläder på Tradera och fick ihop en liten slant. Tradera är allt bra när det ekar i kylen hos en kämpande egen-företagare familj! ;)

Nästa sak som jag verkligen skulle vilja göra att att byta vårt altantak! Det har varit sönder sedan 2 år tillbaka då snön rasade ner från vårt tak och knäckte taket så det är 2 st STORA hål i det. Pinsamt, rent ut sagt att det fortfarande ser ut så. Men det kostar ca 1000:- att köpa ett nytt och det kan vi ju inte prioritera precis. Får se när Peters skatteåterbäring kommer. Då kanske vi kan fixa taket! =)
En underbar liten Gustav som äter "jattejon" =)
Iförd farmors stickade tröja, så fin!

Peter skurar... Med glädje!


Kolla skillnaden! Så fint blev det!

Och ett litet blomsterarrangemang vid dörren med.... Härligt...
Nu har jag äntligen plockat bort den döda blomman från Påsk och jullyktorna!
Den lilla söta fågeln från Påskblomman fick flytta med till den här nya....
Han blev mycket glad! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså har ni också en sådan altantvätt..... :p
\fridolf

Sara Eklöf sa...

Ja, tydligen hade vi en i förrådet! =)

Anonym sa...

Haha jag trodde ni lånade av pappa när ni var där för han hade lånat våran ;)