tisdag 12 juni 2012

Bajsinlägg och god middag! (!!?)

Läs bajsinfot på egen risk!

Gustav är på dagis och dagens "Att göra-lista" för dagen med Rebecka var lång! Men istället för att få något gjort på listan har jag torkat näsa, hyschat, vyschat, vaggat, burit, bytt otroligt läskiga blöjor! Med mera! Rebecka är förkyld och helt grönsnorig och febrig... Samtidigt får hon inte mindre än 4 st nya tänder som tränger sig upp ur tandköttet samtidigt nu... Pga av detta... (ni som har barn vet!) att blöjbyterna inte alltid är så roliga i dessa tider! Det rinner ju bajs överallt! Kära nån! Nu sover hon iallafall.... Efter en lång kamp.... Någon mat ville hon inte ha heller, så en vällingflaska till middag blev det för hennes del!

För min del blev det riktigt lyxigt idag... Smidigheten var viktigast, så allt hamnade på en plåt i ugnen! Vi som vanligtvis inte har kött och sånt i frysen, mest bara halvfabrikat, hade en fläskfilé i frysen jag köpt för länge sen när det var nåt erbjudande... Så den fick åka fram idag, då allt vi hade i frysen var påsar med olika frysgrönsaker... Hmm..... Men vad gott!!! Lyxigt värre en helt vanlig tisdag! =)

Helstekt fläskfilé med grönsaker och vattenmelon.
Jag hade dock inte tid att njuta av den då jag hade en ledsen liten flicka att ta hand om samtidigt... Inget är roligt idag när det är jobbigt med förkylning och tänder... Stackarn....

Inga kommentarer: