lördag 16 juni 2012

Lilla Gustav i ambulans...

Usch... Den värsta mardrömmen i mitt egna kök idag när Gustav satte en hel Wertes original i halsen! Jag och Peter försökte få upp den men insåg på några få sekunder at det var illa. Emil som var här när allt hände gick iväg med Rebecka medan jag hade Gustav på mage över både mina ben, Peter ringde efter ambulans. Gustav började gallskrika under samtalet och kräktes men godisen kom inte upp. Han klöktes gång på gång, men andades!! Han hade så ont! Min lilla, lilla älskling!! När ambulanspersonalen kom (på ca 3 minuter!!) då andades Gustav och hade inte lika ont, men han fick följa med ändå för att se så godisen inte satt i vägen. Väl inne hade de redan kollat syresättningen i blodet, hans lungor och hans hals.. Det såg bra ut och Gustav var lika busig som vanligt igen.. Sånt här får en att tänka!! Ta hand om varandra, och för sjutton, inga hårda godisar, hela vindruvor och sånt till era små liv! God natt!!

Inga kommentarer: