torsdag 19 november 2009

Min dag!

Denna dag.... Ja, vart ska man börja?

6.00
Gustav vaknar. Han fick då en flaska och somnade om. Han vaknade sen vid 9 (!) då jag och Gustav gick upp och åt frukost och tränade hans nackmuskler lite.

10.00 hasade Peter sig upp ur sängen och gjorde oss sällskap.

11.30
Oväntat besök! Peters mor och far dök upp med choklad till Peter som tack för hjälpen. Jag som inte gjort annat än att ta hand om Gustav hela förmiddagen stod okammad, osminkad, oduschad, utan BH, i Peters alldeles för stora, fula (med sköna) urtvättade mjukisbyxor samt iförd min röda velourmorgonrock som Tova har klöst sönder!! Supersnygg, med andra ord! Jag låste in mig på toaletten där jag gav ett tappert försök att snygga till mig lite! Och när jag väl vågade visa mig igen skulle de åka hem...

12.30
Mat! Hemmagjorda köttbullar! GOTT!!!

Ca. 13.30
Jag ringer till Sandra! Pratar med henne om Babysim men kom fram till att vi ska testa åka till Tidaholm och bada själva (mycket billigare). De har en liten bassäng som har lite extra hög vattentemperatur till små bebisar! Ska bli väldigt spännande att se hur det är. Har ju köpt ett par supersöta små badbyxor till Gustav på Tradera. Bajsvänliga! Haha... Inget som läcker ut!

14.00
Tanken var att vi skulle åka in mot stan nu för vi hade tid på Ryhov hos barnsjukgymnasten kl 15 och ville komma i tid. Men så gick det inte alls! Gustav kämpade på här hemma med en hård liten bajskorv så vi var ju tvungna att vänta på att han skulle bli färdig. Vilket tog tid, stackarn! Efter halv 3 någon gång började vi klä på Gustav som hade kissat över hela sig i väntan på bajsen! Så nya kläder, ny blöja och på med overallen. (som vi märkte börjar bli lite väl tajt) In i bilen, go, go, go! Vi kom lite sent, men tack och lov fick vi såå glada nyheter!!

-Gustavs nacke är bra igen! JAAA!
-Han kan titta lika bra åt höger som åt vänster igen!

Dock är han fortfarande platt i bakhuvudet så om 4 veckor ska vi dit igen. Så det blir att fortsätta kämpa på med att vrida hans lilla huvud åt vänster hela tiden.

Sjukgymnasten var också väldigt imponerad över att Gustav var så stor! (Har vi ju hört förr) Haha! Men hon sa att det var helt otroligt att han bara var 4,5 månader då han kan sitta helt själv(!) Visste inte ens vi att han kunde, men han satt själv på golvet och lekte när vi var där. Han ställer sig upp själv när man håller honom i händerna. Han har samma motorik i kroppen som en 9-månaders bebis och lika stor som en 1-åring! Hon sa att han säkert kommer gå när han är 6 månader!!!! LÄSKIGT!!! Han är tydligen väldigt stark i ryggen och i benen. Men jag vill inte att han ska börja gå så tidigt..... Han är ju bara en liten bebis... min lilla bebis...

Efter besöket hos sjukgymnasten bar det av till Maxi för att storhandla till barnvälsignelsen! Vi köpte även en ny overall (IGEN!!!) till Gustav. Vi har nu 6 st overaller och en jacka! 2 st av overallerna hann han aldrig använda! Och en av dem är fortfarande stor så den har vi ju när denna nya blir tajt, typ om en vecka! *pust*

På eftermiddagen ringde Frida, eller så ringde jag henne, kommer inte ihåg.
Vi bestämde i alla fall att vi skulle gå och vaccinera oss! Så när vi kom hem från stan var det bara att ge Gustav mat och åka igen för att plocka upp Fridolf. När vi väl kom fram till vårdcentralen var det stängt! Vaccinet var slut!

Kvällsmat bjöds det på hemma hos Frida och Andreas. Ägg, kaviar, varm o´Boy mm. Såå gott! Kaffe, bulle och kolakaka till Singing Bee fick vi med. Gustav fick gröt och en halv banan.

Usch, nu orkar jag inte skriva mer. Är så trött!

Puss och God Natt!!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jobbigt det där med oväntat besök!

Skönt att Gustavs lilla nacke är bra igen och lite läskigt om han kanske till och med lär sig gå före Molly! :) Ni har avlat fram en riktig super-bebis på alla sätt och vis! Hihi!

Ser fram emot besöket på badhuset och om du får syn på ett par badbyxor till på tradera, så hojta till! Vi vill ju inte att det händer en liten olycka i vattnet! :)

Puss på er!

Frida sa...

Visste inte att du fick byxorna du budade på, dom var ju söta! Om det nu var dom jag såg hehe...