måndag 16 november 2009

Helgen är över....

Jaha... Då hade det gått en vecka till. Vad tider springer iväg!

Sitter nu i alla fall i vår nya soffa, and I LOVE IT!!
Bild på den kommer så fort vi fått ordning här inne. Soffan tar ju upp nästan hela väggen fram till köket så det blev lite andra möbler som fick flytta och dem måste få en bra plats ju.

Köket är snart färdigt med. Och det blir verkligen hur fint som helst! Det är ljust och härligt! När jag och Peter fixade gardinerna inatt (när ska man annars hinna) så kände vi båda att vi är såå nöjda. Har bara en liten gardin kvar att sy till köket och sen inväntar jag lite canvastavlor på Gustav som ska upp på väggen. Sen är det färdigt! =)

Jaja... Men helgen i korthet kommer här:

Fredag:
Då bar det av till mamma och pappa. Tacos, mumma, fick vi där. Idol tittade vi på, självklart! Mina båda bröder var med oxå, mycket trevligt! Frida och Andreas med.

Lördag:
Stressigt dag! Vi råkade ju sälja soffan snabbare än vad vi trodde så det bar av till stan tidigt för att köpa en ny. Detta tog dock längre tid än var vi trodde. Var hemma runt 15.00. Middag blev det ingen då soffan skulle monteras ihop så fort vi kom hem. Så samtidigt som Peter höll på med soffan, tog jag hand om Gustav och försökte göra mig i ordning för kvällen då jag skulle ut med tjejerna. Jag hann INTE med mig själv så till slut kom mamma, en ängel, och tog honom med sig till Frida en stund så jag hann duscha. 17.10 åkte jag till Frida för att hämta Gustav, jag hade inte ätit på hela dagen, så väl hos Frida var hon så snäll och gav mig en av hennes matlådor. Tack älskade syster! 17.30 åkte jag hem med Gustav. 18.00 kom Sandra och vi drack en varsin cider som uppvärmning inför kvällen.
Sen skjutsade min kära far in oss till Betty där vi fick en god drink och jättegod mat. Kvällen var toppen och vi hamnade tillslut på dansgolvet på Karlsson´s. Kvällen slutade bra, med nattmat i stan och skjuts hem av Andreas. Tack snälla Andreas för skjutsen! Och förövrigt kom jag hem i väldigt bra skick! =)
Varannan vatten är toppen!

Söndag:
Städ!

1 kommentar:

Sandra sa...

Soffan var jättefin! :) Puss