tisdag 27 mars 2012

Små, små, smååå bebisar...

Igår förmiddag åkte jag in med Linnea snabbt till förlossningen för att fosterrörelserna hade minskat ordentligt. Jag släppte av Linsen vid entrén och åkte vidare för att lämna av Gustav hos min vän Annie som så snällt ställde upp att leka med honom under tiden jag var med Linnéa på sjukhuset. Rebecka fick följa med mamma Sara. När jag kom tillbaka till Ryhov gjorde de CTG på Linnéa och både bebisarna hade fina hjärtslag. På ultraljudet visade det sig att den lilla tvillingen bara hade ökat ca 35 gram medan den andra hade ökat 300 gram. Så det skiljer 30% i storlek på de små liven i magen. Flödet till den lilla var ok, inte sämre så nu är det konstiga att den inte växer. Läkarna har ingen förklaring till detta. Hon blev inlagt på Ryhov och är förberedd på att göra snitt vilken dag som helst. Läkarna vill helst inte låta pojkarna stanna inne längre än till vecka 30 pga alla risker och det är om ca 9 dagar max. Den lilla bebiser uppskattas väga 950 gram och den stora 1300 gram. Så det blir 2 st små, små, smååå underbara små bebispojkar. Man sitter som på nålar här hemma!

Inga kommentarer: