måndag 5 mars 2012

Jag tror mitt hjärta blöder......

Det har varit dålig uppdatering här och det beror på att det händer så mycket grejer hela tiden och det ska städas, jobbas, tas hand om barn med mera.... Men just nu går enormt mycket tankar till mina bästa vänner som ligger i Linköping och väntar tvillingpojkar... På senaste ultraljudet såg de att den ena lille killen var 30% mindre än den andra och blodtillförseln var rätt dålig till det lilla barnet. Så nu får hon inte röra sig, min älskade vän. Hon har det jättejobbigt, men hon kämpar på. Jag beundrar henne enormt och hon är en riktig kämpe. Varje dag, varje vecka de små kan stanna kvar i magen gör skillnad... Hon är i vecka 25 nu.... Jag ska försöka åka och hälsa på henne någon kväll nu. Jag vill verkligen det!

Annars jobbar jag så jag knappt orkar med vardagen... Eller... Jag orkar faktiskt inte med vardagen... Tycker mesta jag bara bryter ihop och lipar jämt! Men det är ju lite mitt fel att jag går och drar ut på allt! Kvar nu inför höst/vinter är att lägga order på Maxomorra, Didriksons, Damkollektionen samt att jag ska lusläsa igenom ordern vi lade sist på Baby, Lilla barn & Stora barnavdelningen. Men nu hoppas jag snart båda barnen sover så jag och Peter kanske för första gången på jag vet inte NÄR kan sitta ihop TILLSAMMANS och jobba.... Oftast är det så att jag sitter i ena hörnet på soffan och pusslar ihop alla fakturor och han sitter i andra hörnet och spelar Fifa.

I lördags var jag på fest! =)
Vi firade att min vän Ebba har fått jobb i Stockholm. Skitkul! Så det var en låååång och trevlig förfest hos Nadja. Alla hade med sig olika sorters tapas! Skitgott!! Sen avslutade vi kvällen på Sliver! Kom hem vid halv 3 nån gång.... Sen var det bara att gilla läget och gå upp tidigt på söndagen för Peter skulle åka och jobba. Med stor hjälp från min bror Anton är det nu färdigt i gamla lokalen! Det är till och med finare nu än när vi fick tillträde så jag hoppas hyresvärden blir nöjd. =)

IDAG har det oxå hänt! Jag har skaffat mig en egen personlig träningscoach! Nämligen ingen mindre än min bror! Jag SKA nu gå ner 3 kilo på 3 veckor är planen. Och idag inledde vi min träning med att jag skulle springa 3 km. Och jag klarade det! Wiiihii!

Och jag har klippt mig idag med! Blev mycket nöjd! Jag fick ett presentkort i inflyttningspresent när vi flyttade till centrum av Sanna på PAUS här i Habo. Jättegulligt!! Så nu är jag väldans läcker i håret! =) Hon klippte Gustav med på nolltid! Han blev också jättefin....

3 kommentarer:

Annie sa...

Jag vill se bild på nya frissan! BILD BILD BILD! Mycket tack för en väldans rolig kväll i lördags! Puss på dig fining <3

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2 sa...

Tack! :)

Det lät ju inte så kul om kompisen din =/ och vara tvungen att ligga still såpass länge oxå =/

Har ni Emmaljugan med stora eller små hjul? För den vi kollat på har små hjul, tydligen så är det deras nya grejj. Men det dom säger på barnaffärerna här uppe är att nu när dom satt på små hjul, så går den jättetungt i snön och den rekomenderas inte till oss här uppe. Så det blir nog inte den. Babyjogger har vi inte alls tittat på, den har dom inte på affärerna här uppe =/ vi har väldigt lite utbud av barnvagnar här uppe! Endast 3 st barnaffären som säljer barnvagnar och ingen finns på min ort =/ och ena affären säljer BARA emmaljungas för att dom tycker att den vagnen är bäst :P

Sandra sa...

Nej vad jobbigt för dom! :( Hoppas allt går bra med deras små killar!

Kul att träffas ikväll och jag ser fram emot att se dina nya frisyr! :)

Och du, släng Fifat åt skogen! ;)

Puss!