onsdag 21 mars 2012

Lite uppdateringar

Det är mycket att stå i just nu! Jag har jobbat alla kvällar de sista veckorna. Kommer inte ihåg sist jag och Peter bara slöade och kollade på en film! Just nu sitter jag helt själv i soffan.... Hela huset är släkt och barnen sover. Peter är hos mina föräldrar och hjälper till att sätta ihop en hylla. Jag saknar honom! Fast att jag träffade honom en liten stund innan.... Jag känner mig lite kramsjuk och kärlekskrank...

För någon dag sedan fick jag nog av magont och illamående. Jag har verkligen lidit av detta alldeles för länge.. Förra veckan låg jag inte mindre än 3 kvällar och kunde inte röra mig för jag fick så ont i magen så jag mådde illa! Så jag ringde och fick en läkartid. Visade sig att jag har IBS och magkatarr. Min mage är helt f*ckt up av all stress! Jag har nu fått medicinering både mot min IBS och mot magkatarren! Det räcker med att jag tänker på något som är jobbigt så får jag ont. Vissa gånger räcker det med att Rebecka gråter så knyter det sig i magen... Men igår och idag har det varit bättre faktiskt.. Har inte haft lika ont i alla fall. Så det är ju skönt!

Igår var jag på stan med vännen Bella! Det var så befriande att få komma iväg en stund och bara få prata, gå på stan, luncha och tänka på annat! Gustav var på dagis så jag hade bara med mig lillfisan. Vi åt lunchbuffé på Soya. Jag hade höga förväntningar och blev tyvärr väldigt besviken. Inget friterat, ingen sötsur sås, ingen "vanlig" rätt utan bara starka.... Så jag åt nudlar.... Visserligen var nudlarna goda! Men lite ris, friterat och sötsur sås tycker jag har sin plats på en asiatisk buffé! Jaja... Jag unnade mig ett par skor i alla fall och är överlycklig! =)

Idag har jag, Gustav och Rebecka varit på kalas hos Molly! Haft en toppendag med mycket glass och kaffe! =)

Inga kommentarer: