söndag 5 februari 2012

Vilken vecka vi haft!

Tänkte jag skulle passa på att skriva av mig lite om veckan som varit, innan det är dags för sängen.. Förra fredagen fick vi nyckeln till nya lokalen och redan på lördagen började vi flytta saker. Hela min familj har varit till underbar hjälp! Jag är så , så, sååå tacksam för all hjälp med allt bärande, kånkande, galgande, hängande, barnvakt med mycket mera! Vi har jobbat från morgon till kväll hela veckan. Rebecka har varit en ängel! Hon har varit med oss mest i butiken. Sen är det ju inte kul att ligga i vagnen länge, så bärselet har använts flitigt. (AJ i ryggen!!) Gustav har varit mest i butiken med, men mycket hemma hos min älskade mor!
Det har blivit alldeles för sena kvällar för våra barn och vi jobbar för fullt med att vända tillbaka dygnet för våra små hjärtan. Jag själv har nog varit näst intill okontaktbar av allt jobb och slit! Min mobil dog och jag hade inte ens tid att ladda den (!!) eller ork! Datorn startade jag inte på flera dagar. Någon kväll när vi kom hem var jag så trött i både kroppen av allt bärande på Rebecka att jag knappt kunde gå med henne från soffan till sängen, benen bara vek sig. Jag hade så vansinnigt ont i kroppen! Jag var ju så trött i hjärnan med av att försöka hålla koll på allt och alla samtidigt som man ska ta hand om matning av barn, blöjbyten med mera! Några dagar åt varken jag eller Peter någon mat ens... Den sista kvällen vi åkte därifrån, dagen innan invigningen.... Då mådde jag bra! Allt bara rann av när det sista var klart! Sån underbar känsla! Så nu håller jag på att uppdatera mig på facebook! HAHA!

STORT TACK TILL MINA FAMILJEMEDLEMMAR OCH VÄNNER SOM ERBJUDIT HJÄLP! NI ÄR HELT UNDERBARA!!!!

Det har dock tagit mig mååånga timmar att komma ifatt med allt pappersjobb efter flyttveckan. Satt 3 timmar igår och 1,5 timmar idag... Snart färdig!

Idag har vi även fått finbesök av kära broder Emil! Som jag har saknat honom! Han flyttade i samma veva som vi och innan det var han och nu nya sambon Bella på semester så vi hade inte setts på jättelänge! Innan han kom innan så la jag mig i sängen med skräckinjagande mensvärk som heter duga! Fy sjutton! Efter att tabletterna börjat verka somnade jag.... När jag vaknade hade lilla Gustav även krypit under mitt täcke. Så mysigt! Rebecka sov i spjällsängen bredvid (hade inte ens märkt att Peter nattat henne) Pappa Peter satt och njöt av en lugn stund i vardagsrummet framför TV:n. Efter inte mindre än 4 stora koppar kaffe var jag lite vaken i alla fall! Sen har jag klippt pappas hår idag med! =)
Måste ju vara fin till första dagen på nya jobbet!

Imorgon ska jag leka med mina barn! På tisdag ska vi till stan och hämta mer Liandlo! =)
Har fått sååå mycket förfrågningar av mer, så jag ska se vad jag kan göra åt saken! KUL!

GOD NATT!!

Inga kommentarer: