tisdag 21 februari 2012

BVC, Liandlo-outlet, stan, worky, worky, work!

Kära nån, vilken dag! Sitter och försöker lugna ner mig i soffan, men det är så sjukt mycket som snurrar runt i mitt huvud! Dagen började med att vi sov för länge! Det är inte alltid så bra med barn som sover länge... (!) Men oftast rätt skönt, så klart. Hihi... Men till slut kom vi iväg till BVC för Gustavs 2½ års-kontroll och Rebeckas 4 månaders-kontroll (fast hon är 4½ månad). Hon fick mäta Rebecka 2 gånger för att se så längden stämde, men mycket riktigt..... Hon är hela 68 cm lång! Och hon väger 7,4 kg.... Lång tjej! Gustav fick vi höra att han vägde lite för mycket.... =/ Jag är väl medveten om att min son är stor och bastant! Men han äter inte massa onödigt och han rör sig hyfsat mycket.... Jag själv var ju en riktigt stor tjej i hans ålder med. Men men... Det blir att försöka få honom att röra på sig mer och tänka mer på kosten.

Efter det åkte jag till stan och lämnade Gustav på dagis. Hade mååånga punkter nedskrivna på min "Att göra-lista" .Började med en liten dejt med "Liandlo-Jenny". Hämtade lite mer kläder till vår Liandlo-OUTLET som har gått som smör! Skitkul! Efter det lunchade jag med min pappa på IKEA. Efter det åkte jag ner på stan en sväng.... Bara jag och Rebecka i 30 min på stan.... (Hade inte mer småpengar att parkera för, det är ju så snordyrt!) Efter det åkte jag och köpte mer påsar till butiken på Paul Hall (som jag älskar, de är så trevliga). Sen äntligen åkte jag till Gustav där vi fick semlor som barnen bakat själva! Jag älskar Gustavs förskola! Det bara sprudlar av omtanke, kärlek och glädje där. Många andra föräldrar var där och fikade med. Trevligt! Vi kom inte hem förrän klockan var 16.30 och då var det bara för mig att jobba lite med, så gott det går med 2 barn att ta hand om samtidigt.

Vi måste hinna gå igenom höstens kollektioner igen och igen och igen innan vi bestämmer oss med! Det är så SVÅRT! Speciellt till de stora barnen! Sen är det Maxomorra som bara gör finare och finare kläder för varje säsong! Nu blir det riktigt svårt att bestämma sig. Samtidigt som det är så pirrigt och spännande också! Såklart!! =) Det enda som är helt klart inför hösten är Geggamoja!

Inga kommentarer: