tisdag 28 februari 2012

Vilken energi!

Gustav har ätit sammanlagt en halv vit rostmacka sedan i söndags kväll.... Nu har han fått lite saft och Peter var iväg och köpte små isglassar igår till honom med. Men alltså... för att inte ha ätit något matigt alls så är han så pigg! Han leker och busar som vanligt.... Det är det som är så dumt med barn för man tror att de är friska men i själva verket är han fortfarande smittsam i upp till 48 timmar efter senaste kräk/diarré... Han kräktes ju igår kl 12 sista gången, så det är 23 timmar sedan nu.... Än så länge har han inte bajjat.... (Skrattar lite åt mig själv för alla mammor där ute läser säkert detta som ingenting, medans min bror Emil med all säkerhet sitter och säger: Varför skriver hon om diarré för?! Äckligt!!!) Eller?? ;)

Funderar på om jag vågar ge honom lite mer macka och saft snart, men jag är så rädd att han ska spy igen! Jag själv, Peter och Rebecka är fortfarande friska.... Men jag har sovit NOLL inatt! Jag som är lite av en hypokondriker ligger ju och känner efter järnet! Sen kunde jag inte somna för jag ligger och lyssnar på Rebecka.... Tänk om hon spyr och sätter i halsen?? Usch, jag hatar magsjukan!

Inga kommentarer: