måndag 13 februari 2012

Sjukstuga

Har varit dålig på att uppdatera bloggen..... Jag vaknade sjuk i fredags, men envisades med att jag skulle vara i butiken ändå. Tänkte bara vara där någon timma sen var tanken att Peter skulle bytt av mig, men Rebecka var kinkig så de stannade hemma. Jag var där hela dagen till kl 18 utan någon mat. Jag levde på vatten och alvedon. (Synd om mig, eller hur?) Haha, så självförvållat! På kvällen var det kalas för min syster och bror! Mycket trevligt!

På lördagen vaknade jag som en snorpaket! Både jag och lilla Rebecka var helt genom förkylda. På lördagskvällen skulle våra kära vänner, Linnea & Jeff komma på besök. Detta besöket ställdes in, sen ångrade jag mig, sen ångrade jag mig igen och ställde in... Sen ångrade jag mig igen... Rebecka verkade piggare på eftermiddagen och jag kände mig bättre med. Så de kom tillslut ändå! Jättekul! Kameran åkte fram under kvällen och jag knäppte lite fina bilder på de lyckliga 2 och bebismagen. Som innehåller inte mindre än 2 st pojkar! Så sjukt kul! Vi planerar redan semestrar för nästa sommar, haha! Underbart! Jag och Linnea har ju varit som systrar sedan vi föddes och genom hela våra barndomsår har våra familjer alltid semestrat ihop.

Igår var jag helt förstörd av förkylningen och huvudvärken, ögonen rann och jag mådde inte bra. Ändå var jag tvungen att fixa i ordning på vårt nya lager och hänga om lite i butiken. Fy sjutton! Men det blev bra tillslut! Det är blod, svett och tårar! Idag har jag gått hemma med mina barn i pyjamas hela dagen! Gustav är den enda som klarat sig undan förkylningen. Han har nog känt att mamma inte orkat mycket idag för han har varit en riktig myspys idag. Jag, Gustav och Rebecka låg kvar i sängen till klockan var 12. =)
Då förflyttade vi oss (med täcket) ut till soffan och fortsatte myset... Sen har vi faktiskt varit lite duktiga idag och bakat några syltkakor med! =)



Yummy yummy!!! ;)



Och mamma Sara har gjort potatis- och morotspuré.
Det uppskattades av lillan! =)

Inga kommentarer: