onsdag 25 april 2012

En säkerhetsnål i halsen...

Idag när satt vid köksbordet och Gustav och Rebecka lekte precis vid diskmaskinen så började Rebecka göra konstiga ljud, hostljud och klökningar... Jag går fram till henne och ser att hon håller i en lapp hon lyckats rycka av från ett nytt klädesplagg här hemma som skulle suttit fast med en säkerhetsnål. Rebecka fick svårt att andas och kräktes i gåstolen... Jag fattade snabbt att säkerhetsnålen hade hon i halsen! Jag fick verkligen panik! Jag tog upp henne ur gåstolen samtidigt som hon fortsatte att klökas och hade svårt att andas... Hon kräktes igen ut på golvet. Jag ringde 112 i ren panik och la Rebecka på mage över mitt ena knä... Det rann ut massa dreggel och samtidigt som SOS svarade så trillade säkerhetsnålen ut, öppen! Jag bara stammade i telefonen och skakade i hela kroppen.... Jag pratade med henne ett tag och Rebecka verkade orörd efter händelsen. Jag ringde till barnakuten efter och rådfrågade ifall de skulle kolla henne i halsen... Men då Rebecka verkade må bra så sa hon att vi skulle ha henne under uppsikt och ge henne mjuka saker att äta då det var lite blod i kräket. Förmodligen hade slemhinnorna fått en rispa, som läker snabbt sa de. Men jag blev så rädd!! Usch!


4 kommentarer:

Sandra sa...

Men usch!!! Förstår du fick panik! Skönt att allt gick bra tillslut! De där små liven kan verkligen skrämma slag på en! :( puss!

Nadja sa...

<3 tack gode tid att det gick väl!!!!!

Lisa sa...

Lilla pluttan!! Skönt att allt gick bra! Kramar!!!!

Josefine sa...

Usch vad otäckt!! Lilla pluttfia! <3