söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter, nya tag!

I går firade vi in det nya året med goda vänner och massa barn! =) Vi hade en trevlig kväll i Mullsjö med god mat i form av buffé som avslutades med Lisas chokladmousse med Japp i. Smaskens! Vid 12-slaget sov alla barn och vi kunde alla gå ut och skåla (med alkoholfri cider) och titta på alla fiiiina raketer!

I veckan som gått nu har jag lagt mest krut på mina barn, därav har tyvärr bloggen blivit lite dåligt uppdaterad. Men lite smått och gott som hänt i veckan är:
- I onsdags flydde jag hemmet så fort Peter kom hem och åkte till Pipes of Scotland i stan och träffade några av mina favvotjejor! Hur trevligt som helst!
- Rebecka har varit förkyld! Skitsurt! Men det är bättre nu...
- Jag har vid flera tillfällen försökt att plocka undan här hemma och vika tvätten som hängt på tork hela veckan! Den hänger fortfarande i hallen! Damsugaren står fortfarande framme och mopphinken och moppen ligger slängda på golvet någonstans i huset i sällskap av diverse leksaker. Lillskruttan som sovit så mycket innan är nu mer vaken och man hinner NADA hemma. Och där kommer vi till mitt och Peters ena gemensamma nyårslöfte:

Inskaffa en städdag och städa då! ( Jag mår jättedåligt av att det är stökigt jämt!)

Ett av mina nyårslöften är att jag ska tänka mer på mig själv! Sluta vara så konflikträdd och säga vad jag tycker! HUUH!

Jag ser i alla fall med stora, nyfikna, spända ögon på detta nya år som är helt fullt med nya möjligheter! Så nu är det bara att ta ordentliga nya tag och kämpa på! Jag hoppas för allt i världen att butiken ska gå bättre i den nya lokalen i centrum. Nu i Januari har vi FLYTT-REA i hela butiken med 40% rabattALLT så kom och fynda!! =)

1 kommentar:

Lisa sa...

Tack för ett supertrevligt nyår! Har jag verkligen varit så klok och sagt att du ska bli mer ego?? :D tycker det låter väldigt bra iaf!! Och 40% på butiken är ju GRYMT bra!!! Måste försöka ta mig ut och fynda lite! Ska skicka dit Sallys mormor och morfar också ;) Pusss