söndag 8 januari 2012

Illamående, håravfall, humörsvängningar med mycket mera!

När jag ammade tappade jag mycket hår... Som de flesta gör..... Men nu har jag inte ammat på länge och nu tappar jag läskigt mycket hår. Igår när jag duschade och löddrade in håret med schampo blev jag skiträdd.... Hela händerna var täckta med mitt hår.... Jag ropade på Peter och visade.... Han visste knappt vad han skulle säga.... De senaste veckorna har jag mått jätteilla också, flera gånger om dagen säger jag det.... "Jag mår illa." Och nu detta.... Mitt hår ligger överallt i hela huset! Har försökt att ha det i tofs för att inte tappa så mycket, men jag vågar knappt borsta håret längre. Det bara ramlar av..... Sen hade jag ju faktiskt börjat gå åt rätt håll på vågen med men det ändrade sig med och vände uppåt igen.... Mår piss över allt detta! MEN! Jag tror att jag kom på varför det är så här. Först var jag rädd att jag var sjuk, eller nåt.... Men jag tror det kan vara så att det är de förbaskade minipillerna som spökar! Bajshormoner! Plockade fram bipacksedeln och började läsa..... Mycket riktigt var allt med! Så imorgon ska jag ringa min barnmorska och berätta hur jag mår och jag tänker inte stoppa i mig ett enda piller igen! Jag vill bara vara mig själv! Det har jag nog inte varit på länge.... Den glada (på riktigt), den positiva Sara! Jag saknar mig själv och hur jag en gång var och hur jag en gång mådde.... Jag vill må bra igen.... Skyller allt på Cerazette! Eller hur det nu stavas...... Bort med pillerna, fram med den nya, glada mamma Sara! *håller tummarna*

4 kommentarer:

Annie sa...

Åh Sara! Jag tappar också svinmycket hår och för mig beror det på mörkret och depp, att du dessutom fött barn precis spelar nog också stor roll. Jag köpte piller på hälsokost, ville inte heller stoppa i nog massa skit. Kolla med dom. Och var ute mycket, vi behöver ljus!
Puss på dig!

lisa sa...

När S var 4månader var det som värst med att tappa hår, hade liknande scenario hemma i duschen och panik. Trodde jag hade köpt värsta mördarschampot!! haha! Finns nog tyvärr inte så mkt att göra..eller jo köpa svindyra tabletter på hälsokost (resultat efter ett halvår typ). Hoppas det löser sig med din piller och hormoner!! Pussss

Emil sa...

Du är så fin syster.

Anonym sa...

Hej! Det var längesen du skrev om håravfall...Tappar jättemycket hår o mår så dåligt över det. Hur har det gått för dig??? Har suttit o gjort lite research om håravfall. Hittade faktiskt en bra o informativ sida om håravfall om någon undrar:

www.plastikoperationer.net/haaravfall-tappa-haaret

Äter också minipiller, ska sluta med det nästa vecka o se om det blir bättre..