torsdag 19 januari 2012

Mycket prat - Lite action?

Så är det ofta när det gäller mig... Det är mycket prat och lite action! Jag vill verkligen bli av med den här flubbergrejen på magen efter Rebecka, jag vill komma i mina jeans!! Och jag säger heeela tiden att jag ska ta tag i det och börja röra på mig och simma och allt möjligt, men jag gör ju inget! Men nu ikväll så fick jag med Frida på en promenad på spåret, 3:an. Jag är ju så gräsligt sällskapssjuk så ensam kan man ju inte gå! Hmm... Men kära syster Frida följde ju med då och trots att det står stort i början av leden" VARNING! IS I SPÅRET!" Så går vi ändå. Så farligt kunde det väl inte vara, tänkte vi. Haha! Hej, BAMBI!! Det var mycket is! Men det gick och vi kom runt tillslut! Och trots att promenaden inte blev så hurtig som jag tänkt, så var det väldigt skönt att få gå ut och bara andas och prata med någon vuxen, utan massa stök omkring sig.... Mera kvällspromenader, tack!

Annars just nu är det lite halvsnorigt här hemma. Rebecka som var förkyld, friskförklarar jag nu. Dock är jag själv lite snorig och Peter var hängig och snorig idag. Det går diarre på dagis nu så idag hade jag Gustav hemma istället! Vill INTE ha någon magsjuka här, tack!



Nu är min lilla älskade skrutta 3,5 månader gammal! Hon vet vad hon vill, lilla tösen. Hon ska sitta med! Imorgon kommer barnbidraget! Wiihii! Då ska jag nog köpa ett paket gröt till henne, så får vi se vad hon säger om det. Spännande! Fast får nog vänta lite till med smakportionerna. Det ska bli kul och jag längtar tills man får göra barnmat igen.

Nu ska jag ta och dreggla mig igenom GEGGAMOJA-katalogen och höstkollektionen till nästa säsong! Man blir ju tokig! Jag vill beställa hem allt! Men det går ju tyvärr inte..... Vi lägger order på söndag så om någon kär vän vill kolla i katalogen innan dess och specialbeställa något, så hör av er bara! =)

God natt!

Inga kommentarer: