måndag 2 januari 2012

En tuff dag med mycket trots!

Hade planer med syster idag som gick i kras..... Gustav har bråkat något fruktansvärt idag! HELA DAGEN! Nu sover han..... ÄNTLIGEN! Och jag ber Gud i himmelen att han är snäll och gosig när han vaknar! Allt bråkar han om.... ALLT! Han lyssnar inte på nåt idag! Han har ju varit väldigt trotsig länge, men de senaste veckorna tyckte jag att han har varit mycket bättre! Han hade börjat lyssna och uppföra sig bättre.... Men idag vet jag inte vad de är med honom.... eller mig?? Rebecka är i alla fall en söt liten ängel som vanligt.... Tack och lov.....
Men det är ju lite lustigt.... Att hur vansinnigt arg man än kan bli på en trotsig 2 ½ åring..... Så släpper allt när de sover.... Var inne och pussade honom lite precis innan han somnade och allt rinner bara bort..... Då är han helt plötsligt världens goaste..... Så jag hoppas att han är lika go sen.... .... ... ... =( ... ... ... Och nu får jag dåligt samvete....... Jag hatar att jag har så dåligt tålamod ibland. Är det någon mer där ute som kan gå i taket på sitt barns trots och bråk? Det kan väl ändå inte bara vara jag..... Eller är det så att kanske alla mammor och pappor blir tokiga på sina barn ibland men inte vågar prata om det?

Något kul att berätta, kanske? Har gnäll-Sara det idag?!! JAA!
Idag är det första dagen på vår flytt-rea i butiken och kära nån vad folk fyndar!! Helt galet drag har det varit i butiken idag! Geggamoja-kollektionen är nästan slut!! Men lite finns det kvar... ;) Så skynda, skynda!
Jag hoppas att vi säljer slut snabbt, för då kan jag och Peter vara LEDIGA ända fram till flytten! Det känns ju nästan för bra för att vara sant! Tänk bara! Kanske en week-end med barnen någonstans?!! ÅÅÅÅHH!!!!

Ja, och detta
med min egen stegräknar-utmaning gick ju inte så värst bra förra veckan... Får man skylla på 2 regniga dagar? Klarade inte mina 60,000 steg.... Fick helt ärligt bara ihop dryga 43,000 steg... MEN jag har gått ner 1,1 kg..... =)
Bara 4 kvar nu!

Inga kommentarer: