onsdag 2 mars 2011

Sist, men inte minst - HALSFLUSS!

Efter att Gustav har haft feber i 8 dagar och inte velat äta alls, så krävde vi tillslut en tid hos läkaren här i Habo. Eftersom vi hade varit på Hälsans vårdcentrum i Jönköping i lördags så tyckte de inte att det skulle behövas, men vi VET ju att Gustav inte är bra och att det är något som gör honom så här dålig! Så skam den som ger sig! Gustav fick en tid idag och de gjorde en grundlig undersökning som gav resultatet halsfluss! Så stackars Gustav har gått med halsfluss i en vecka. Jag fattar inte hur läkaren kunde missa detta då vi var där i lördags! Så nu blir det penicillin i 10 dagar, 3 gånger om dagen.

Imorgon är det dags för ultraljudet! Det ska bli spännande att äntligen få veta när bebisen bör vara redo för "kläckning". Men... Usch, detta låter säkert i många öron helt knäppt! Men... Jag har inga mammakänslor över huvudtaget. Varför har jag inte det? Barnmorskan sa att det inte är samma sak med andra som det är med första barnet. När jag väntade Gustav var jag helt galen och köpte bebiskläder i mängder och kollade på barnvagn i vecka 7 (!!) Som sagt, galen!
Men denna gången så tänker jag inte ens på att jag är gravid. Jag vet ju att jag är det, men det känns inte! Och det är jättejobbigt.. Jag blir väldigt ledsen över att inte känna samma glädje som jag gjorde med Gustav. Känner jag kanske så här för att det inte var riktigt planerat? Vi hade ju egentligen velat vänta ett tag till med nästa barn.. Men jag är ju glad över att vi ska bli fyra i familjen! Jätteglad! Men det är så *"#¤* tufft med butiken! Jag försöker tänka positivt och att det löser sig. Men jag är så orolig för hur allt ska gå. Och så vet jag att jag inte kommer kunna vara hemma med mina barn som vanliga människor och bara få vara mamma. Utan jag kommer att få jobba med ett barn som ammas och en tvååring som jag inte vill ha på dagis när vi har en liten hemma. Puuh... Många tankar just nu....

1 kommentar:

Anonym sa...

gustav får va lite med moster ibland :)