fredag 4 mars 2011

Energin kommer tillbaka!

Det har varit ett par tuffa, jobbiga veckor för mig nu med extrem trötthet och illamående men nu börjar det kännas bättre. Energin kommer sakna men säkert tillbaka och längtan efter en promenad eller ett träningspass kommer tillbaka. Jag ska bara bli av med min förkylning och den envisa hostan så blir det besök på gymmet! Den här graviditeten vill jag inte förvandlas till en flodhäst. I alla fall om jag får önska.... Hmm.... Med Gustav gick jag upp 18 kg! Men jag hade tur och redan 5 veckor efter förlossningen hade jag gått ner 20 kg! Hittills har jag gått upp 5 kg. Det är ungefär lika mycket som med Gustav vid detta laget. Jag hade inte varit lika nojjig med vikten om det hade varit ett "vinterbarn". Då sväller man ju inte lika mycket. Värmen gör ju att (i alla fall på mig) jag samlar på mig MASSA vätska och sväller likt en elefant! Hela ansiktet och vaderna... Usch! Sen vet jag ju att det är så här det är! Jag är bara så töntig vad gäller vikt! Egentligen skulle man slänga vågen åt skogen!!

På tal om vikt kommer väl fredagsfikat passande! Haha! Idag var det stort familjefika i mitt lilla fikarum på jobbet. Jag hade med mig blåbärspaj med vaniljsås och mamma hade med sig en nybakad sockerkaka. Faktum är att denna sockerkaka var det första Gustav ätit på lääänge. Som han var tvungen att tugga lite på. Det var så skönt att se honom sitta och smaska på den... Ögonen bara lyste på honom...

Och Gustav... Min lilla Gustav... Han är verkligen en helt fantastisk liten varelse. Han är så härlig och rolig! Han får mig att skratta som ingen annan kan. Han är verkligen mitt allt!


Vill också skriva TACK för lunchen till min kära bror Emil! Den satt fint! Tusen tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska ju inte banta eller "hålla igen" när du är gravid!! Ät o njuut!