fredag 14 augusti 2009

Rädd för åskan!

Helt otroligt vad det åskade igår! Ser ni sjön utanför vårat hus?! Det blev ännu värre efter jag tog denna bilden då sjön sträckte sig upp på våran gräsmatta med! Men då hade jag fått panik för länge sen så hade inte en tanke på att fota det då! Jag gick runt och kramade Gustav hårt efter att det blixrade ut på golvet i köket från ett vägguttag. Och Gustav låg i babysittern en liten bit ifrån! Jag har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv! När jag hade slängt mig ner på golvet och tagit upp Gustav så kommer nästa. I vardagsrummet blixtrar det till och TV:n (som var avstängd) början knastra! Så medans jag får panik så springer Peter runt i hela huset och drar ut alla sladdar och vi ställde oss så långt ifrån alla vägguttag som möjligt tills åskan var över. TV:n funkade sen med, helt otroligt.. Men jag har aldrig varit rädd för åskan innan. Faktiskt har jag älskat åskan och gått ut och tittat när det blixtrar och dundrar och tyckt att det har varit jättemysigt. Men inte längre........

Så här glad var Gustav i morse efter frukosten!

3 kommentarer:

Frida sa...

FY VA OTÄCKT!!! =/

Frida sa...

PS. SÖT HAN ÄR!! =)

martina Lundgren sa...

härligt med regn men kanske inte så mkt, mamma sa att det åkskade rätt bra i habo den dagen usch var typ ingen inne stan =) hoppas allt e bra med er?? kramar martina