måndag 10 augusti 2009

En lugn dag...

Jag går hemma i mysbyxor! Och jag älskar det! Förr när jag kom hem från jobbet var det de första jag tog på mig, sen gick jag och mös hela kvällen.. Men efter att Gustav föddes har jag inte kunnat ha det på mig för vi har varit så fullbokade hela tiden. Så det har varit jeans eller kjol varje dag tills idag! Inget uppbokat på hela dagen!
Jag känner äntligen att allt börjar rulla på bra här hemma med alla rutiner och Gustavs mage är mycket bättre. Han får magdroppar varje dag och de hjälper verkligen. Han är jätteglad och skrattar för de mesta av hans vakna tid, förutom på kvällarna ibland när han är väldigt trött... och när han är hungrig förstårs... (vilket är ungefär varannan timme) Inte undra på att han växer så fort så som han äter! Haha!
Jag och Peter har börjat vårat nya hälsosamma liv idag med! Än så länge har det gått ganska bra och det har gått hela 7,5 timmar sen jag gick upp. Jag har inte rotat efter bullar i frysen på hela dagen. Men det betyder inte att tanken på en bulle eller två... eller en hel bullkrans... skulle ha varit väldigt gott till kaffet! (Är nog mer lik min pappa till sättet än jag trodde, han är ju bullkungen själv!) MEN! Detta fikandet måste SLUTA! Jag har verkligen blivit så sockerberoende sen Gustav föddes och det måste jag bli av med. Jag har 3 kilo kvar att gå ner till de jag vägde innan jag blev gravid och dom ska banne mig bort!

Inga kommentarer: