lördag 25 januari 2014

Taco-mys

Idag har min lillebror Anton varit barnvakt då både jag och Peter har jobbat. Det hade gått jättebra! =)
På vägen hem köpte jag med mig lunch till alla, gött!

Sen la jag Beckan för naptime och hade kvalitétstid med Gustav.
Gjorde en rosa trolldeg för första gången i mitt liv. Vad kul det var!
Jag satt och degade mycket längre än Gustav! Haha!

När Peter kom hem från jobbet vaknade Rebecka precis. Jag föreslog att bjuda över Peters föräldrar på Tacos. Vi bjuder upp dom (och mååånga andra) alldeles för sällan! Men jag tänkte att de skulle få komma ifrån flyttstöket för en stund. Om 1 vecka (!!!!!!!) hjälper vi dom att flytta!!!! Och så fort vi fått ordning i deras lägenhet så börjar vi renovera i huset. Det är så spännande nu!!

Barnen lördagsgodis bestod idag av paprika, gurka och lite tomat! Och dom var jätteglada!
Vi har totalförbud på kakor och godis ett par veckor framåt nu för att se om det blir nån skillnad på Gustavs vikt. =/
MEN efterrätt på söndagar blir det!!
Jag har gjort en fin tabell till Gustav med alla dagar och för varje dag han inte äter nåt sött får han göra en glad gubbe. När han har fått ihop ex antal glada gubbar så får han följa med och välja en leksak! Han tycker detta är JÄTTEROLIGT! Och han sköter sig verkligen galant! Ska ta kort på tabellen och lägga in för andra som vill prova detta hemma!

Inga kommentarer: