söndag 12 januari 2014

Snö!!!!!



Som vi har längtat efter snö!!
Jag och barnen var uppe tiiidigt imorse och
möttes av en vit värld! Trots att det var bäcksvart
ute var det lixom ljust av snön.
Vi åt frukost och satte oss och hade morgonmys
framför tv:n tills pappa Peter kom upp....
Vi har plockat, städat, tvättat och jag har packat ännu
några lådor till.
Sen blev det god lunch och efterrätt! =)

Jag och Rebecka gick och la oss efter maten.
Så skönt att sova middag!

När hon hade sovit färdigt gick vi ut i vintervärlden
och åkte pulka!
Sen gick vi in och gjorde varm choklad. =)

Efter det åkte vi till farmor och farfar och rev lite tapeter
och fikade. Det slutade med att Gustav fick i sig för
mycket socker och blev helt galen och vi blev tvungna
att åka hem. 
Väl hemma lugnade han ner sig och lekte bra med Rebecka
medan jag slängde ihop lite scones!
Sen duschade jag och barnen, sen var det natt natt...

Det har varit en skön dag idag!
Trots att det blev jobbigt för Gustav ett tag... 
Undrar när det ska sluta?!
Ibland går det bra och ibland blir han spritt språngande galen!
Okontrollerbar och okontaktbar..... 
Det är ju jobbigt både för honom och oss och omgivningen.
Det bästa är att låta bli socker överhuvudtaget men det är
svårt när man blir bjuden....
Jag är ju själv en riktig sockergris!

Nä, nu ska jag sova!
God natt!

Inga kommentarer: