tisdag 19 februari 2013

Stressigt värre!

Har precis landat på jobbet..... alldeles för sent! Kom 5 över 10 och jag öppnar 10! Pinsamt!
Helt slut och genomsvett med håret rakt upp, åt alla sidor och riktigt risigt! Risbuske! Känns ju frukjtansvärt onödigt att ens fixat frillan innan man gick ut i snöovädret idag.

Min morgon började jättebra idag.... Kaffe på sängen.... en mysig dotter som kommer och kryper upp hos en med tutten och snuttefilten och tittar på Bolibompa med mig. Gustav tog sovmorgon. Allt flyter på och jag blir färdig, barnen blir färdiga och vi leker lite.... Frukost hinner jag aldrig äta nåt ordentligt så även idag blev det en liten skål med yoghurt. Bättre än inget!

Sen blir klockan 9 och då är det dags att ta på sig för att gå till dagis. Men?? Vart är Gustavs termobyxor? Vart är barnens vantar? Vart är raggsockarna???! Ingenstans! Blir jättestressad över detta och ringer Peter som säger att det har han glömt på förskolan! Jag blir skitsur!! Tar på Gustav jacka, mössa och ett par magiska tummevantar i babystorlek.Rebecka hade ju allt förutom vantar så hon fick ett par tunna magiska hon med. Väl ute blåser det som aset och Gustav bara huttrar! Han hade ju bara mjukisar på sig! Tänk, tänk, tänk..... Så kan vi inte gå hela vägen!! Det piskade av hård snö från alla håll och kanter. Tillslut plockade jag fram en pulka, letade fram ett fårskinn i förrådet, hämtade en fleecefilt. "Sätt dig här, Gustav!"
Jag virade in honom i filten och satte honom på fårskinnet. Det får gå! Så med ena handen körde jag vagnen med Becka i och i den andra drog jag Gustav i pulkan. Mössan min glömde jag av i all stress hemma. Och min ena vante hade jag tappat hos svärföräldrarna, så jag hade fingervantar på mig. Kallt!

En vänlig man en bit upp där jag bor hjälpe mig över en vall med pulkan. Han frågade om vi skulle lång, han hade nog tänkt att hjälpa mig.... Snällt..... Han tittade så snällt mot mig och sa att det är inte lätt att ta sig fram nu med 2 små barn.... Men jag klarar mig, sa jag. Supermorsan! (nooot!!)

Fleecefilten blåste upp flera gånger på vägen och Gustav fick ont i ansiktet av all piskande snö! Min lilla plutt!
Väl framme på förskolan var det bara att balta på Gustavs ytterkläder för de skulle till pulkabacken. Jag lämnade av Rebecka..... och sprang iväg till jobbet.... Så nu är jag här! Helt slut! Men jag lever ju i alla fall! =)

Här kommer en glad bild från innan all stress tog fart på morgonen..... Jag njuter av den i stället nu!
Goa ungar!! <3 p="">
De fina färgglada kläderna kommer från Maxomorra! =)
Finns att köpa här!

Inga kommentarer: