onsdag 15 september 2010

Tuff vecka!

Har varit en tuff vecka. Det har ni säkert märkt då jag inte skrivit så mycket här. Jag har under de senaste dagarna hjälp till som dekoratör att fixa i ordning Lundins Leksaker som öppnar ny butik nu på fredag. 200 kvadratmeter med leksaker. Lite annorlunda att exponera leksaker, jag är ju van vid kläder. Jag skrev för länge sedan att jag skulle hjälpa till med det och nu är vi här. Har jobbat huuuur många timmar som helst, känns det som, de senaste dagarna. Skönt att det bara är 2 dagar kvar nu (har lovat att vara med på öppningsdagen med). Sen ska jag försöka slappna av igen. Nästa vecka är dock snart fullbokad med och då med säljkurs på Lindex och Borås-besök. Ska bli skönt att komma iväg lite faktiskt. Mamma och pappa följer nog med till Borås oxå! (om pappa mår bra då)

JP var inne och intervjuade Magnus (ägaren) idag med. Journalisten ville ju ha en bild med så klart! Usch! Jag hoppas jag inte syns allt för mycket, försökte gömma mig lite!


____________________________Det jobbigaste i veckan____________________________

Det jobbigaste denna veckan har inte varit att jobba sent. Det har inte varit att jag knappt fått träffa min son (fast jag har saknat honom jättemycket!). Det har inte varit det att jag har varit sjuk. Inte heller att Gustav varit sjuk. Inte heller det att jag inte sovit på 2 hela nätter pga av att Gustav sovit mellan oss i sängen med hög feber. Det jobbigaste denna veckan hände idag när mamma skickade ett sms och sa att hon hade fått köra in min pappa till Ryhov inatt och att hon skulle ringa när hon visste mer. Det stod inget mer! Detta sms läste jag när jag jobbade idag. Ögonen fylldes med tårar. Alla tankar flög runt i hjärnan på mig. Jag fick nästan lite panik. Hela jag började skaka. Vad hade hänt? Ringde pappa, inget svar. Ringde mamma, flera gånger, inget svar. Ringde Emil, som ringde mig samtidigt, ingen visste någonting. Frida visste inget heller. Jag höll på att gå i tusen bitar. Gothard, han som ska vara butikschef på leksaksbutiken erbjöd att skjutsa mig till sjukhuset. Men jag visste ju inte ens vart jag skulle. Efter ett tag kom Frida förbi på sin lunch. Hon hade pratat med mamma. Vill inte gå in på detaljer, men han mår bättre nu. Han får dock stanna en natt till.

- Min pappa..... min pappa.... Han är något av det bästa jag har här i livet. Min pappa är min stöttepelare. Jag kan prata med honom om allt, precis allt! Och han med mig..... Jag älskar honom så mycket.
-

Jag åkte lite tidigare från butiken idag (vid 19.30) för att hälsa på honom på sjukhuset. Peter och Gustav kom och hämtade mig. Jag tog med lite kinamat till honom. Han visste inte ens att vi skulle komma så han blev väldigt överraskad. Han blev så glad... Speciellt för maten, haha. Han är så härlig min pappa....

_____________________________________________

Har fått beröm idag med. Faktiskt så mycket beröm att en tår nästan ramlade ur ögat på mig.
Jag har verkligen jobbat som en tok för att få till denna leksaksbutiken till något fantastiskt. Och idag sa Magnus till mig att han var fruktansvärt djupt imponerad av hur fint det blir och att jag verkligen är duktig på att exponera. Att han aldrig kunnat ana att det kunde bli så bra. Sen sa han åter igen att det enda tråkiga är att jag inte ska fortsätta jobba där. Men jag känner att det är kul med leksaker.... Men jag älskar verkligen att jobba med kläder.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Men usch vad jobbigt det här med din pappa! :( Hoppas han blir bättre snart! Om du behöver prata av dig så är det bara att ringa, det hoppas jag du vet. Puss

Sara Eklöf sa...

Jag vet, gumman.... Tack..

SoFiA sa...

Oj, hoppas inget allvarligt hänt din pappa och att han blir bättre snart. Tänker på er alla!
Duktig du är, hoppas slitet lönar sig och att allt blir bra sen!!