söndag 19 september 2010

Superskor till Gustav!

Efter en mycket tuff vecka är jag nu äntligen lite ledig! Har jobbat från morgon till kväll i 1 ½ vecka nu. I torsdags jobbade jag 17 ½ timmar i sträck (frivilligt för jag ville bli färdig till nyöppningen) Jobbade från 8.00-03.30. Jag var hemma vid 04.00, somnade ca 04.30 och klockan ringde igen 06.30. (!!) Ja, jag var skittrött och såg hemsk ut till nyöppningen jag hade äran att få vara med på. Det gick inte ens att sminka ner de svarta ringarna under ögonen. Pricken över i:et denna vecka är också att jag varit sjuk. Gustav med. Igår när jag jobbade på Lindex under höstmarknaden mådde jag jättedåligt. Försökte hålla modet uppe men svettattackerna gav sig på mig om och om igen. Min snälla kollega jobbade till 16 istället för 15 så jag fick åka hem en timme tidigare. Det är något konstigt som satt sig i halsen på mig. Nåt konstigt halsvirus? Har haft ont i halsen i en vecka nu och mått dåligt. Gustav med tror vi för han vill inte äta. Han har gnällt och vart nere hela veckan. Han har knappt sovit på nätterna heller. Igår när jag bytte blöja på honom så var han helt rödflammig över hela magen, ryggen och låren. Ringde barnakuten. Så nu har Gustav fått nässelutslag av sin förkylning med. =(
Han är så liten och det kliar på honom. Han fick alvedon igår mot det onda i halsen (sjuksköterskan sa vi kunde prova med de för att se om han sov bättre) Vilken han gjorde! Han har bara vaknat en gång i natt. Skönt!

Nu ska vi på husvisning! =)
Sen ska vi hem till Peters päron för att fira hans pappa på sin 69 årsdag.


Har köpt världen bästa och snyggaste skor till Gustav!
Skitdyra var de också, men såååå värt det!!

De här skorna blir han varken blöt eller kall i. Sån toppenkvalité. Jag köpte dem i Vincent-butiken i Ansvaret i Jönköping City. De har kampanj nu, så jag passade på.
Fick 427 kr i rabatt när jag köpte dessa 2 par skor.
Kan ni fatta att jag fick köpa skorna i stl 25 (!!)
Gustav har verkligen stora fötter för sin ålder på 14 månader!



549:-


899:-




2 kommentarer:

Emil sa...

Husvisning? Kikar ni på hus asså?

Sara Eklöf sa...

Lite spontan husvisning... =)
Dock var det maaaassa att fixa i det. Men det kan bli fint... Om man orkar! ;)