onsdag 14 juli 2010

Gustav 1 år

I fredags fyllde Gustav 1 år. 1 år!! Redan..... Detta firades såklart! Så fort Peter kom hem efter jobbet var det paketöppning som gällde. Mest glad blev han för sina bandyklubbor och bandybollen. Haha! Tältet var kul en liten stund, men tar dock alldeles för mycket plats så det får vi nog ta och packa ihop igen och plocka fram vid enstaka tillfällen. Gungställningen som vi köpte har vi tyvärr inte haft tid att montera ihop än..


Gustav i sitt tält... (en borg)

På söndagen kom både min familj och Peters familj för att fira Gustav. Vi blev 18 personer ihop så det var full rulle hela dagen. Dagen innan hade jag bakat dumlecookies, kokostoppar med lime och apelsinchoklad samt bakat tårtbottnar och lagt ihop tårtan. På söndagen bakade jag blåbärsbullar tidigt som attan innan värmen blev för hög, sen bakade jag även morotskaka-cupcakes med lime- frosting, toppade med violströssel. Allt blev jättegott!


Blåbärsbullar



Morotskaka-Cupcakes med lime-frosting



Dumlecookies



Tårtan!


Gustav med sina 3 kusiner.


Gustav med sin nya Bobbycar.

Oh, han fick så mycket grejer! Han fick en bobbycar med släp som han fort lärde sig att både åka framåt och bakåt på. Roligast var nog tutan. Haha! Han fick pyjamas, en duplo, bilar, ett bandymål, en Max-bok, ett garage till sina bilar, en strandstol. Med mera! Han var överlycklig för alla nya saker.


Annars just nu är det mycket som händer i mitt liv. Här kommer lite uppdateringar:
*Det är bröllop om 3,5 veckor som jag och Peter ska hålla i tillsammans med 2 till. Jättekul! Men mycket att planera och tänka på. Jag jobbar 2,5 veckor till.

*Peter ska vara pappaledig i 4 månader! =)
Tillsammans med mig som ska jobba lite extra under tiden för att få allt att gå ihop.

Nä... Nu vaknade plutt!!

Hejdå!!!

7 kommentarer:

frida sa...

Oj, vad mycket du bakar! Ser ju hur smarrigt ut som helst!

lisa sa...

Hääärligt!! Guuud vad gott det ser ut! Snacka om kak och bullkalas =)
Gustav är så söt!

Emil sa...

Du skulle lagt upp några mer bilder från kalaset ju... :)

Frida sa...

hon bakar så de knakar o gott blir det också =)

här är en bild på gustav i strandstolen; http://3.bp.blogspot.com/_DeVFHCMD5lU/TDtUqxYar8I/AAAAAAAABH4/NCGeiiZzSLA/s1600/IMG_2797.jpg

Sandra sa...

Vilket härligt kalas ni verkar ha haft! :) Alla bakverk ser så smaskiga ut. Blir ruskigt sugen på de där blåbärsbullarna!

Puss på dig

Anonym sa...

Riktigt läckra bilder på bakverken!! Leilas??

Sara Eklöf sa...

Anonym:
Faktiskt egentagna bilder....