söndag 4 juli 2010

En stund för mig själv efter en lång händelserik dag.

Ja, får man säga usch??! Men fyy vad varmt det har varit idag!! Jag vill ju inte gnälla på det fina vädret, men idag har man ju inte ens kunnat gå ut knappt. Jag sitter just nu instängd i sovrummet. Skönt att få vara lite själv efter denna långa och jobbiga dag! Gustav vaknade runt 6.30 idag, klarvaken! Både jag och Peter gick upp och åt frukost på soldäcket. Där kan man ju tro att det skulle vara kallt så tidigt på morgonen, men icke! Strax efter 7 kunde vi inte sitta där längre för det var så varmt. Bara att gå in igen...

I torsdags var jag iväg med Gustav, mamma och Frida på dagen. Målet var att åka till något ställe där de sålde bra och billiga tyger i Huskvarna. (Jag kommer inte ihåg vad det heter) Men de hade väldigt fina tyger, så det blev lite av varje för min del. Köpte randigt trikåtyg och muddväv som jag sytt ett par byxor och en scarf i till Gustav. Blev faktiskt ganska nöjd! =)
Sen har jag köpt tyg till att sy lite kuddfodral och ett nytt påslakan till Gustav med. Spännande! Självklart lägger jag upp bilder när jag är färdig med det! (Om jag lyckas, vill säga)



Scarf och byxor i underbara sommarfärger!

Pris för både tyget till byxorna och scarfen ca 20 kr (!!)



Jag ska nog beställa små märken med att sy fast på kläderna. Det är ju lite kul med något eget! Typ Busunge eller något...!

Annars idag har vi även hunnit med att åka in till stan en sväng. Tyvärr glömde vi bort det viktigaste vi skulle handla vilket var en rullgardin till Gustavs rum. Hmm....

Imorgon börjar jag jobba! 4 veckors jobb på Lindex! Ska bli kul!!




I fredags firade jag och Peter 6-årig förlovningsdag! Han gav mig denna vackra blomma! =)


1 kommentar:

Sandra sa...

Vilka fina kläder du sytt! Visst är det underbart med lite egen pysseltid emellanåt! :)

Och vilken tur att Peter inte glömde bort eran dag! ;)

Puss