lördag 4 juli 2009

Igångsättningen är nu bokad..

Nu har min barnmorska bokat igångsättning till mig på onsdag.... Det är bara 4 dagar kvar dit.. Jag har ju varit helt skräckslagen för att behöva bli igångsatt men efter en väldigt bra förklaring av hur det faktikt går till så är det nog inte så farligt. Det är ju bara det att jag så gärna ville vara hemma med Peter under mitt värkarbete och ta det lugnt. Om det blir igångsättning så får jag stanna på förlossningen och vara där hela tiden. Sen är det inte ens säkert att det kommer igång på en gång så bebisen kan lika väl komma på torsdag.. Men det ska nog gå bra..
Det är iallafall skitskönt att värmen ger sig av några dagar.. Inte för alla andras skull men för mina ben och fötters skull...

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ååhh, vad spännande! Fyra dagar är ju ingenting! Se till att vila och ta det lungt, det kommer du behöva inför förlossningen och natten till onsdag lär ni ju inte kunna sova :)

Anonym sa...

Igångsättning är inget farligt. De satte igång mig vid 7 på morgonen och viktor är född 15.20. Det kommer gå jättebra! Kram Gittan