tisdag 30 juni 2009

1 vecka över tiden!


Jag har nu gått 1 vecka över tiden. Det har gått jättesnabbt och har inte alls varit så hemskt och långdraget som alla säger faktiskt. Jag njuter fortfarande av att vara gravid (för det mesta iallafall). Förutom idag när åskvärmen slog till... Lagom till fikagästerna anlände till oss.... Jag stod och svettades floder och viftade tappert med en receptbok för att svalka mig, dock utan något vidare gott resultat. Och till råga på allt var fikat jag skulle bjuda på (kärleksmums) blivit en katastrofal kladdkatastrof! Dom var rinnande!! Så en halvtimme innan alla kom fick vi åka ner till ica och köpa fika. Men mina underbara vänner åt av kladdkatastrofen iallafall.. (med sked) och tyckte det var gott. Haha!!


Även då jag inte tycker det är så jobbigt att vänta på bebisen så har vi tappert försökt med nästan alla metoder som sägs kunna sätta igång en förlossning. Bara idag har jag storstädat och gått igenom allt i skafferiet, jag har klippt gräset (svettigt!) vi har "vuxenmysat", jag har bakat (även ifall det blev helt misslyckat), jag har klippt Martin (Heléns pojkvän) och vi har nu avslutat dagen med en promenad.

8 kommentarer:

Gittan sa...

Men du har inte testat två matskedar ricinolja utvispat i lättöl :))

Julia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Julia sa...

USCH!!!! Haha! Mamma, du är galen. Men de hjälpte ju....Eller?
Har du testat teet då?

SoFiA sa...

Hoppas du lyckas klämma ut ungen snart. Och jag tror du får redogöra vad som menas med vuxenmys. :P

Viktor Ekblom sa...

Jag tycker du ska prova mammas förslag, låter hemskt gott! :D

Mamma K sa...

Ricinolja kan va effektivt! Ska lämpligen röras ut i öl för det är nog det ända som tar bort den läbbiga smaken!

Andreas sa...

Vuxenmys??

Frida sa...

Varför inte bara skriva nuppa? :p Du kan få komma och städa hos mig me, det är förmodligen trevligare än att dricka nån läskig olja :/