lördag 9 maj 2009

Oj! Långt över kurvan.. Stor bebis?


Kära nån då!
Jag som har följt kurvan så fint... Eller rättare sagt, bebisen har gjort det. Och som en blixt från ovan smäller det till och helt plötsligt ligger jag långt över linjen.

Vilken kurva, vilken linje, tänker du... ??

Låt mig förklara... Tabellen på bilden visar mitt symfys-fundusmått! Man mäter hur stor livmodern har blivit.. och med det antar jag att man på ett ungefär vet hur stor bebisen är. Senast när jag var hos min barnmorska mätte den 34 cm! "Normalt sätt" skulle måttet ha varit 31 cm! Det är en väldig skillnad då jag nu ligger på den streckade linjen... Och snart är onormalt stor! Kommer jag få en jättebebis nu då?..... =/

3 kommentarer:

Frida sa...

USch stackare, har du tänkt på att du ska klämma ut den enorma lilla parveln också? :p

Anonym sa...

........du var ju ingen liten bebis själv precis!

Helén sa...

haha du kommer få en tjockis till bebis Sara!!! fantastiskt