måndag 18 maj 2009

Läskigt oförberedd!

Vad paff man blir när vissa saker händer så fort att man knappt hinner tänka på vad som faktiskt händer. Igår mådde jag bara bra på dagen. Jag och Peter åkte till stan en sväng, sen grillade vi hos mamma och pappa. Sen bara nockade tröttheten mig och sen började jag må illa. Vi åkte hem runt fyra och i samma veva meddelade jag min vän Lisa att jag inte orkade komma på syjuntan jag hade sett fram emot att gå på den kvällen. Strax innan 17.00 när jag la mig för att sova började det! AJ AJ!! Herregud min mage! Jag fick så ont så jag inte visste vad jag skulle ta vägen. Konstigt nog somnade jag efter ett tag och sov i 45 min. Men så fort jag vaknade började det igen. Men värken flyttade sig neråt i magen och tillslut kändes det som den värsta mensvärken man kan tänka sig tror jag. Då började Peter googla på vad de kunde vara. Det blev akut rutt in till förlossningsavdelningen. Efter många timmars undersökning fick vi åka hem. Bebisen mådde bra och jag kände mig bättre. Har fortfarande mycket sammandragningar men mår bra. Har blivit ordinerad vila ett par dagar för att känna efter hur det går i magen. Men hjälp vad oförberedda vi är på det här. Vi fick inte med oss nånting om det nu skulle varit förlossning på gång. Så nu blir det nog att packa BB-väskan så fort jag orkar.

1 kommentar:

Frida sa...

Skulle de bli nåt akut kan jag packa, jag vet ju var listan är ;) *kramis!*