måndag 2 september 2013

BVC - Överviktigt barn

Kontroller, längd, vikt mm.... För ett tag sedan blev vi "friade" från att komma och väga vår då 3, 5 år gamla son var tredje månad. Skitjobbigt var det. Jag var rädd att han skulle börja fråga varför..... Nu när vi var på 4-årskontrollen tyckte de att han vägde för mycket igen och bokade in oss på ett matsamtal med en annan barnläkare.... Jag blir så ledsen! Min mamma, syster och andra i min omgivning tycker att detta är ofattbart!
Bvc-sköterskan (som var jättesnäll och trevlig) tittade på Gustav flera gånger och sedan på sin kurva på datorn....
"Han är ju verkligen inte tjock... men.... jaah... hmm..."
Säger hon och tittar på kurvan! Denna kurva!
Varför kan man inte bara titta på barnet?!
Gustav är en lång, ordentlig liten kille. Han är bastant och har kraftig benstomme som vi ALLA har i min familj.... Vi väger mer än det ser ut!!

SÅ... Idag ringde jag till BVC och avbokade matsamtalet då jag tycker det är onödigt!

Nu ska jag krypa ner hos den här godingen... Min finaste Gustav!


1 kommentar:

Anonym sa...

Klokt. Han ser ut att vara helt normalviktig på bilderna. Så märkligt av de. Mvh Jeanette