lördag 7 januari 2012

Namnade tuttar! =)

Nästa vecka ska jag skola in Gustav på en ny, liten mysig förskola i Jönköping. Han ska börja gå 15 timmar..... Det känns konstigt att börja packa dagisväskan igen efter att ha varit hemma med honom så länge nu. Men det ska bli kul! Gustav ser fram emot det i alla fall.... =)

Så nu har jag beställt namnade nappar från namnnappen.se
3 st nya tuttar till Gustav där det står:
Lilla bus:
GUSTAV

Mycket passande! Och nödvändigt, tycker jag, på en förskola så de inte blandar ihop alla nappar! Jag har ju lite basilusk-skräck! =/

I alla fall.... Peter jobbar idag som vanligt.... Det är så kul nu med flytt-rean, jag vill oxå jobba! Det är sånt härligt drag nere i butiken! Men... jag uppskattar verkligen att vara hemma med mina barn.... Speciellt idag... Jag vaknade med så sjukt ont i halsen så jag inte ens kunde säga God Morgon till lilla Gustav. Men efter en halstablett, kaffe och macka kunde jag börja prata igen.. Har haft ont i huvudet med och letat förtvivlat efter alvedon i hela huset, dock utan lycka. Men både Gustav och Rebecka har varit helt underbara och goa idag så det har gått bra ändå. Får ju tyvärr åka hela vägen till Jönköping sen för att köpa alvedon och allergitabletter som också är helt slut! Men men....

Jag och Gustav har idag också hunnit med att baka en banankaka! Hittade 2 riktigt bruna bananer i kylen! HAHA!!! Och som vanligt skulle jag experimentera, så jag gjorde hälften av smeten med banan och den andra hälften smaksatte jag med choklad! Får se hur den blir! Om den blir god lägger jag ut receptet här sen!

Ha en bra dag! Nu ropar skruttan på mig!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

de ska jag me skicka efter hade jag tänkt :) synd att de små barnen inte är läskunniga bara ;) krya på dig!!! frida

Anonym sa...

alvedon och kanske allergitabl finns på ica!!!!!!