tisdag 17 januari 2012

Hur ska man hinna med?

Idag lämnad jag Gustav på dagis för första gången "på riktigt". Han rusade snabbt iväg utan att säga hejdå, som vanligt! Han älskar dagis lite för mycket! Innan jag åkte hem lyckades jag knycka en liten kram i alla fall. =)
Var så inställd på att jag skulle få massa gjort här hemma idag. Plocka, städa, damma, tvätta med mera... Göra fint! Man hinner ju ALDRIG städa ordentligt i vanliga fall!!! Är det inte Gustav som hänger i ena benet så ska skruttan äta och om inte det så ska man byta blöjor hejsan, svejsan, sen kräks lillan så man får byta kläder på henne stup i kvarten.... Yes! Så är det! Hinner inte med mitt hem och Peter kommer hem halv sju varje dag och då ska vi äta, sen är det blöjbyten igen, sen läsa bok, mata mer, välling och helt plötsligt är klockan 9! Tjofräs!

När jag väl trillade in genom dörren i förmiddags med bara mig själv och lillskruttan att tänka på gick vi och la oss en stund. Jag hade sån trevlig blandning av huvud- och mensvärk! Blä! Och jag var skittrött! Fick sova i 30 min sen vaknade skuttan och var hungrig. Så då blev det mat till henne och mat till mig. Min kära far kommer över och åt med. Trevligt!
Efter det skulle jag packa ihop massa Tradera-paket för att sedan ta en promenad med syster ner till centrum och köpa frimärken och lägga paketen på lådan. Tiden sprang iväg och jag fick väldigt bråttom hem till vårt extremt stökiga hem för att snabbt packa in skruttan i bilen och hämta storebror på dagis. Vi hann precis!
När Gustav såg att jag kom blev han inte jätteglad.... Han visste ju att han skulle åka hem! Han grät floder när jag gick med honom till bilen.... "Leka meeeeer!!!!" =(
Väl hemma hade vi myspys.... Gustav ville titta på film. Idag valde han Mamma Mu. Mysig film faktiskt!

Och för att komma till punkt.... Jag hann inte städa ett skit idag! Men jag han fixa med lite fakturor och annat mellan varven.... Nått bra i alla fall....

Inga kommentarer: