fredag 29 april 2011

Trött på att vara fattig!

Jag är så trött på detta nu! Inte för att jag och Peter någonsin har varit välavlönade... Inte någonsin, faktiskt! Men att försöka leva på ett barnbidrag och en lön som försvinner på räkningar direkt är inte kul. Ärligt talat så räcker det inte ens till räkningarna... Sparkontot vi faktiskt för 6 månader sedan hade samlat ihop några kronor på är länsat. Vi ska säga upp hemtelefonen och jag har sagt upp mitt gymkort mm. Allt onödigt man kan klara sig utan.

Men när man känner såhär... När man tycker att allt verkligen är skit! Då blir jag samtidigt så fruktansvärt tacksam! Jag har kärleken och jag har livet. Jag är lyckligt gift med en man som jag älskar otroligt mycket. Vi har världens bästa son. Vi har tak över huvudet och kläder att ta på oss. Jag har en helt fantastisk familj och vänskapskrets! Underbara föräldrar och syskon som jag är galen i...

Ni är alla min räddning... Jag behöver bara tänka på er så känns allt så mycket bättre......

Nu ska jag sätta mig i solen en stund!
(Det är ju faktiskt gratis) Haha!


Och om någon sitter i samma båt som oss (ekonomi-skitbåten)... Här kommer ett toppentips som har räddat oss många gånger:

TRADERA! Sälj gamla kläder och barnkläder på tradera! Man får ofta mer än vad man tror för sånt som bara ligger och skräpar!

PUSS!!

Inga kommentarer: