söndag 17 april 2011

Jag vet...

Jag vet.... I know! Ich weiss... eller nåt?!

Jag är mycket väl medveten om en otroligt dålig uppdatering här på sistone.. Orken att sitta vid datorn hemma har blåst bort. Jag kämpar som ett djur på jobbet för att i alla fall försöka få allt att gå runt, men det är skittufft just nu! Av den anledningen vill jag bara leka med Gustav när jag väl är hemma. Det är då jag kopplar bort allt det jobbiga bäst och får fokusera på något roligt! Sen har inte Gustav somnat innan 21.30 på mååånga dagar nu. Det är helt omöjligt! Men vi kämpar på..

Gustav lär sig nya ord hela tiden. Det nya nu är "äpple". Eller som han säger....: "Pläää"
Han försöker även räkna sina tår och fingrar. Jättegulligt! Han kommer till 3 sen blir det svårt... Men han sitter och fnissar och skrattar samtidigt som han håller på med sina tår...: "Eeeh, åååh, iiiehh..." (Gustavs språk= ett, två, tre..)

I dag har Hanna barnvälsignats. Som vanligt så charmade hon alla med sitt underbara leende! Hon är en fantastiskt söt liten tjej, lilla Hanna. De blev jätteglada för sin present Hanna fick av oss. Ett halsband i silver som min käraste vän Annie har gjort! Halsbandet skickades runt i bådas släkter och beundrades.... Så fint!! Och maten var jättegod! =)


Här är det underbara halsbandet som Annie har gjort!
"Tusen tack, Annie, för att vi fick ge Hanna en sån fin present"

Hur mår jag annars då?
Jag mår bra! Synd att klaga.... Jag är inne på vecka 18 nu och har inga krämpor eller andra jobbiga ting som pågår i kroppen. Med Gustav hade jag foglossning redan i vecka 8. Runt vecka 20 hade jag en period jag inte kunde gå ut och gå för så fort jag gick längre sträckor fick jag skitont i magen. Jag grät ibland när jag åkte hem från mitt dåvarande jobb för jag hade så vansinnigt ont i fötterna! Men nu.... mår jag faktiskt bra! Jag får ont i fötterna och hälarna gör ofta väldigt ont i slutet på dagarna... Jag har ju gått upp 8 kg redan så det är ju inte konstigt det värker i fötterna! Har kommit fram till att det spelar ingen roll hur hälsosamt jag än försöker äta för vågen tickar på i stadig takt ändå. Blä! Men det är väl bara att gilla läget! Det är kul att det har börjat sparka så väldigt i alla fall! Mys på det!


Här kommer en lite grotesk bild på magen i vecka 17!
Och den är större nu! Gaah!



Enorm mage!

Inga kommentarer: