lördag 26 februari 2011

När ska det sluta?!!

Det är 6 veckor sen Gustav började på förskolan... 6 veckor! Och på den tiden har han haft magsjukan 2 gånger, influensa 2 gånger med feber, snor och slemhosta så han klöks! Men inte nog med det! Igår kväll började han gråta hysteriskt och gnugga sig i ögonen. Efter en timmes gråt och gnuggande ringde vi barnakuten och frågade om råd. Hon jag pratade med var verkligen toppen! På bvc sa de att man absolut aldrig skulle ge sitt barn alvedon om det inte hade mer än 38 graders feber. Och just igår kväll hade inte Gustav feber men hon på barnakuten sa att man aldrig skulle vara rädd för att ge sitt barn alvedon om man såg att det inte mådde bra. Så vi gav Gustav alvedon ändå och efter en stund somnade han. När vi vaknade imorse hade hans ögon klibbat igen! Ögoninflammation! Och 39 graders feber..... igen! Nu har han haft feber till och från sen i tisdags! När ska det sluta?!!


Ps. Vi ska få göra ett vanligt ultraljud på torsdag för att se hur långt gången jag är då
varken jag eller Peter ville göra kubtestet. Varför vill man det? Enda anledningen jag ser är att man är nyfiken på att se den lilla krabaten. Men varför vill man veta om det är hög eller låg risk för down syndrome? Är de barnen inte lika mycket värda? För mig är det helt obegripligt att man ens överväger att göra en abort för att det är hög risk för down syndrome. Sjukt!

Inga kommentarer: