fredag 11 februari 2011

Inte kul!

Det är INTE kul och det är extremt påfrestande att Gustav inte vill sova på nätterna. På dagiset har de börjat påpeka att han är väldigt trött och gäspar mycket. Varför sover han inte?! Både jag och Peter börjar bli lite smått galna av sömnbristen! I natt satt jag uppe med Gustav i soffan till över 3!!!! Och när jag väl la honom i sängen så ville han fortfarande inte sova! Det slutade med att jag satt och bölade som en tok, Peter satte på TVn åt Gustav som glatt såg på ett avsnitt till av "vad de nu va"...... Kl 4 somnade Gustav och kl 7 var det dags för hela familjen att gå upp, då Peter skulle jobba och jag skulle till tandläkaren! BLÄ!!

1 kommentar:

Sandra sa...

Usch vad jobbigt! Har ju ingen aning om hur era kvällsrutiner ser ut, men jag vet att vi fick kämpa på med fasta rutiner och vara superenvisa för att Mollan skulle godta att det var läggdags. De första kvällarna när vi började, så var hon jättearg och det slutade ofta med att hon grät sig till sömns, vilket ju skär i ens mammahjärta men det var helt enkelt nödvändigt. Efter ett par hemska kvällar med skrik och gråt, så blev det bättre och nu fungerar nattningen oftast bra. Vet hur svårt det är, men jag hoppas för eran skull att det snart löser sig. ALLT löser sig ju tillslut! puss på dig vännen