fredag 4 februari 2011

Ångest!

Usch, jag har sån ångest! Jag mår så dåligt! Gustav är verkligen jättesjuk! Efter att ha åkt på ordentliga magsjukor 2 ggr på 2 veckor och nu åkt på hög feber så är det inte mycket kvar av Gustav. Han äter INGENTING! INGENTING!!!! Jag tog med honom till jobbet idag för jag kunde inte lämna honom på dagiset och Peters AP-CHEFER fattar ju inte att han behöver vara hemma!! Efter en timme i butiken brast det helt för Gustav. Han bara grät och grät..

Han har inte ätit på hela dagen. Vill inte ha välling, inte ens kaka eller glass! I ren panik har jag försökt att få i honom vad som helst! Igår åt han en fruktbit och en macka på hela dagen. Och under hela veckan som gått har han inte ätit någonting.. bara lite ris en dag och välling....

Imorse när jag skulle ge honom lite mjölk på nappflaska skakade hela flaskan när han höll i den för han skakade så mycket. Min lilla bebis är så sjuk och här står jag och jobbar!

Därför har jag ångest! Jag vill hem till min älskling! Jag ringde hem Peter vid 12 och sa att han MÅSTE komma och hämta Gustav NU! Vilken han gjorde.... Och vad hans chefer sa får jag nog höra sen. Anton var snäll och körde runt på Gustav lite i bilen innan Peter hann komma hem, så han somnade iallafall.

Jag vill hem, jag vill hem.. HEM! Men nu är Peter hemma med honom iallafall. Förmodligen måste vi åka in, om inte ikväll så imorgon och lägga in Gustav med dropp. Han är så svag..

2 kommentarer:

Betty sa...

Min fina vän! Jag tänker på dig usch usch! Försök att andas lite mellan allt! och ta emot all hjälp du kan få! pussa lilla Gustav från mig. Kärlek!

lisa sa...

Älskade vän! Ha inte ångest! Säger som Betty andas och ta emot all hjälp! du gör vad du kan stumpan! Men jag blir så fruktansvärt arg!!! Peter har väl för FAN rätt att vara hemma med Gustav enligt lag det spelar väl ingen roll vad hans puckade chefer säger!? Åk in med Gustav och få läkarintyg på att Gustav måste vara hemma, men det behöver man väl inte egentligen förrän efter en vecka, eller hur är det? Är ni med i facket? RING DIT! Pussa lilla stackars Gustav från mig med!