lördag 25 december 2010

Julen 2010

Julafton
2010




Vår Julafton i år blev inte riktigt som vi trodde. Jag började dagen med att jobba. Vi var jättetrötta allihopa efter en tuff natt med mycket gråt och alvedon då Gustav blev dålig. Efter att jag jobbat färdigt vid 12 åkte jag hem. Gustav var jättehängig och åt ingenting. I vanliga fall brukar vi åka till mina svärföräldrar och fira Jul innan vi åker hem till min familj. Så blev det inte i år och det kändes så konstigt. När vi kom hem till mamma och pappa stod Julmaten framme, alltid lika gott! Gustav åt ingenting... Han fick tillslut en flaska välling till och alvedon. Han var så liten och ledsen, men vissta stunder fick han tillbaka energin.. sen försvann den.. Men vi har haft en mycket trevlig Jul i alla fall! Och julklapparna vi alla fick är vi så glada över. Jag satt och tänkte mycket igår. Vilken välsignelse det är att ha en familj. En stor underbar familj, som jag faktiskt har. Min mamma och pappa är helt fantastiska.. Och mina syskon... Jag älskar verkligen mina syskonen så mycket! Jag har en underbar man och en fantastiskt liten son. Och nyligen blev jag ju moster med till lilla Hanna. Underbart!




Här har vi Peter med en sjuk Gustav. Peter åkte på feber på kvällen med för övrigt! Och jag själv blev sjuk under natten. Så idag är vi alla sjuka och går på alvedon.. Men jag måste säga att det är rätt mysigt och vara sjuka tillsammans... Konstigt va? Men det blir så mysigt på något sätt. Vi har tittat på film och gosat under täcket i soffan allihopa hela dagen. Till höger har vi min mamma med lilla Hanna iförd en underbart söt julklänning!



Jag trodde att Gustav skulle bli rädd för tomten och börja gråta, men icke. Han tittade lite undrande på tomten när han kom, men sen efter en stund gick det jättebra. Han vågade till och med sitta i tomtens knä. =)


Tack, tomten!


Gustav omringad av julklappar!!



Underbar dessert!!


Och denna tårtan var något av det godaste jag ätit!!


Tillslut orkade Gustav inte med mera julfirande, så vi åkte hemåt.


Här har vi alla Gustavs julklappar!

*En pulka
*En skruvdragare
*En bil
*En lavalampa
*Kläder med Chuggington och Cars
*Villervalla tröja och strumpor
*Pyjamas
*Regnställ
*Trumset
*Pussel
*DVD med Chuggington och Toy Story
Med mycket mera.....





En lite piggare Gustav idag iförd sina nya Chuggington kläder!


Vi vill tacka alla för våra fina julklappar och för en trevlig julafton tillsammans!




Inga kommentarer: